آفتاب
احمدی در نطق میان دستور:

سرنوشت صدام، قذافی و مبارک در انتظار آل سعود است

سرنوشت صدام، قذافی و مبارک در انتظار آل سعود است

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس با اشاره به کشتار مردم یمن توسط آل سعود گفت: سرنوشت صدام، قذافی و مبارک و سایرین بر همگان روشن و در انتظار آنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ حجت‌الاسلام موسی احمدی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور،‌ با اشاره به تهاجم نظامی آل سعود به مردم یمن اظهار داشت: عقب‌ماندگی این کشورها و غارت منابع آنان و در نهایت سقوط و سرافکندگی نتیجه جنگ آنان با یمن خواهد بود؛ زیرا سرنوشت صدام، قذافی و مبارک و سایرین بر همگان روشن و در انتظار آنان است.

وی تأکید کرد: می‌طلبد ابتکار عمل فوری و سریع برای پایان دادن به حملات نظامی و کشتار بی‌رحمانه در یمن اتخاذ شود.

مذاکره‌کنندگان خطوط قرمز نظام را در توافق نهایی لحاظ کنند

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس همچنین به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه‌ ۱+۵ اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که امروز مورد توجه جامعه جهانی قرار دارد،‌ مذاکرات ایران با ۱+۵ است؛ ضمن تشکر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته‌ای، جامعه جهانی بداند جمهوری اسلامی ایران از حقوق حقه خود گذشت نخواهد کرد.

احمدی تصریح کرد: امروز مذاکرات به عنوان یک فرصت دیده می‌شود تا در قالب آن بتوانیم حقانیت خود را به گوش جهانیان برسانیم و با سعه صدر تحت هدایت و رهبری مقام معظم رهبری توانمندی خود را به دنیا نشان داده و فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران را در هم بشکنیم.

وی افزود: اگرچه اکنون در قالب بیانیه حرف های اساسی مطرح شده و چارچوب برای سه ماه آینده تعیین شده است، اما آنچه امروز مطالبه جدی مردم ماست، تنظیم موافقت‌نامه در چارچوب خطوط قرمز و کلیاتی است که رهبر انقلاب نسبت به آن تاکید دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به نکاتی از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای ادامه داد: رهبری تاکید داشتند در این توافق فعالیت کشور در زمینه تحقیق و توسعه متوقف نشود؛ همچنین هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای ما تعطیل نشود، از سوی دیگر لغو تحریم‌ها به طور کامل در زمان توافق مدنظر است.

احمدی تأکید کرد: باید هوشیار بود چرا که آنها علاقمند هستند تا استقلال سیاسی و اقتصادی ما را در هم بشکنند.

وی خاطرنشان کرد: مقامات و رسانه‌های غربی علاوه بر سند توافق لوزان، فکت شیتی را براساس خواسته خود ترسیم کرده‌اند که جا دارد وزارت امور خارجه کشور ما نیز گزاره برگی را تهیه کند تا مردم از نگرانی خارج و ادعای بی‌اساس آمریکایی‌ها برملا شود.

کد N795417

وبگردی