آفتاب

2 تن از مخالفان دولت کوبا در دور اول انتخابات محلی این کشور پیروز شدند

2 تن از مخالفان دولت کوبا در دور اول انتخابات محلی این کشور پیروز شدند

دو تن از مخالفان دولت کوبا در دور اول انتخابات محلی پیروز شدند. بسیاری در داخل و خارج به طور جدی پیگیر این انتخابات بی‌سابقه در این کشوری هستند که پیش از این روند تک حزبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دو مخالف دولت کوبا انتظار دارند در دور دوم انتخابات نیز پیروز شده و نخستین مقاماتی باشند که از زمان تدوین نخستین قانون انتخاباتی در سال 1976 میلادی به دستور دولت فیدل کاسترو، از خارج از حزب حاکم کمونیست انتخاب می‌شوند.

ناظران خارجی می‌گویند، این مساله که "هیلدبراندو چاویانو" و "یونیئل لوپز"، دو تن از مخالفان دولت در دور اول انتخابات پیروز شده‌اند، نشان می‌دهد که رهبری کوبا دست‌کم ظاهرا سیاستهای متعادل‌تری را در قبال مخالفان در پیش گرفته است.

"تد هنکن"، یکی از کارشناسان کوبایی در دانشکده "باروچ" نیویورک گفت: این اتفاقی نیست به ویژه اینکه دو تن از مخالفان در انتخابات پیروز شده‌اند. فکر می‌کنم دولت به جای ساکت کردن، مخالفان را به رقابت دعوت می کند. این می‌تواند نشانه‌ای از آزادی باشد.

رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا در سال 2010 میلادی اصلاحات وسیعی را با روندی آهسته در اقتصاد آغاز کرد. وی همچنین متعهد تغییرات در سیستم انتخاباتی شد اما تا امروز هیچ جزئیاتی از این تغییرات منتشر نشده است.

لوپز 26 ساله، یکی از اعضای حزب "کوبای دموکراتیک و مستقل" گفت: برخی مردم می‌گویند ترس در کوبا وجود دارد اما من معتقدم مردم بخش اعظم ترس خود را از دست داده‌اند. من از هم‌اکنون احساس می‌کنم برنده‌ام.

چاویانو 65 ساله نیز گفت: ما باید از این لحظه استفاده کامل را کنیم. هیچ‌کس از مقامات دولت انتظار نداشت که ما نامزد شویم.

انتهای پیام

کد N795402

وبگردی