آفتاب

آنروا خواستار کمک 30 میلیون دلاری برای اردوگاه یرموک شد

آنروا خواستار کمک 30 میلیون دلاری برای اردوگاه یرموک شد

آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی که وابسته به سازمان ملل بوده و وظیفه تضمین رفاه آوارگان فلسطینی را به عهده دارد برای رساندن کمک‌های حیاتی به 18 هزار غیرنظامی کمپ آوارگان «یرموک» خواستار کمک 30 میلیون دلاری شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت سازمان ملل، آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه (آنروا) به طور چشمگیری اقدامات خود در مناطق اطراف یرموک در جنوب دمشق را توسعه داده است؛ جایی که غیرنظامیان در بحبوحه وخیم شدن وضعیت امنیتی از زمان حمله گروه‌های مسلح به کمپ آوارگان یرموک و اطراف آن به دنبال پناهگاه هستند.

مایکل کینگزلی نیناه، مدیر آنروا در سوریه در بیانیه‌ای گفت: شرایط درگیری‌های مسلحانه همچنان بی‌ثبات و متغیر است و ما باید برای رسیدگی به افراد نیازمند در هر جایی که هستند، آماده باشیم.

این درخواست برای کمک 30 میلیون دلاری بخشی از درخواست آنروا درخصوص بحران سوریه است که برای 480 هزار آواره فلسطینی در سراسر سوریه و افرادی که در لبنان و اردن بی‌خانمان شده‌اند، کمک بشردوستانه فراهم می‌کند. این کمک مالی به یرموک برای یک واکنش اولیه 90 روزه است.

آنروا در چند روز گذشته کمک‌های خود را در منطقه یلدا توزیع کرد. این آژانس پیشتر در منطقه یلدا حضور نداشته اما در حال حاضر این منطقه به صورت موقت میزبان صدها خانوار از کمپ آوارگان یرموک است.

آژانس امداد و کار سازمان ملل همچنین قصد دارد در روزهای آتی عملیات‌های خود را به مناطق نزدیک از جمله ببیلا و بیت سحم توسعه بخشد.

در همین حال کارکنان آژانس امداد و کار سازمان ملل یک مرکز سیار بهداشت و درمان تاسیس کرده و در چند روز اخیر بیش از 400 مریض را معالجه کرده و به خانواده‌های نیازمند کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، دارو، تصفیه آب، تشک، پتو، وسایل آشپزی و کیت‌های بهداشتی رسانده‌اند.

کینگزلی نیناه گفت: همکاری با طیف وسیعی از همکاران از جمله رهبران محلی و مقامات سوری در این امر بسیار موثر بوده است. اما آژانس امداد و کار سازمان ملل نمی‌تواند بدون افزایش چشمگیر بودجه اختصاصی‌اش به طور کامل به این مشکلات پاسخ دهد.

وی افزود: وضعیت یرموک باعث شده بسیاری از غیرنظامیانی که در درگیری‌های سوریه گیر افتاده‌اند، متحمل رنج شدید شوند و آوارگان سوری بیش از پیش آسیب‌پذیر شده‌اند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل تاکید کرد، کمپ آوارگان یرموک همچنان از غذا و آب محروم هستند و بارها هدف خشونت‌های مسلحانه قرار گرفته‌اند. متاسفانه کمپ آوارگان یرموک تنها بحرانی نیست که آوارگان فلسطینی در سوریه با آن مواجه هستند.

در حال حاضر 480 هزار آواره فلسطینی در سوریه حضور دارند که نیازمند کمک هستند.

انتهای پیام

کد N795242

وبگردی