آفتاب

بازداشت یک ایرانی به اتهام نقض تحریم‌ها از سوی پلیس فدرال آمریکا

بازداشت یک ایرانی به اتهام نقض تحریم‌ها از سوی پلیس فدرال آمریکا

پلیس فدرال آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه این کشور علیه ایران یک فرد را به اتهام مشارکت در صادرات قطعات حساس به ایران بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، نیروهای پلیس فدرال آمریکا روز جمعه یک مرد 71 ساله ایرانی را به اتهام آن چه همکاری با شبکه‌ای که به ایران قطعات الکترونیکی حساس صادر می‌کرده عنوان شده بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس عملیاتی به منزل این فرد حمله و وی را دستگیر کردند.

این مرد ایرانی به همراه چهار تن دیگر و چهار شرکت از سوی وزارت دادگستری آمریکا به همکاری با این شبکه متهم شده‌اند که گفته می‌شود در طول پنج سال گذشته قطعات الکترونیکی حساس به ایران صادر می‌کرده که ارزشی بالغ بر 24 میلیون دلار داشته است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که آنها یک شرکت در ایران داشته‌اند که شعبه دیگرش در ایالت تگزاس قرار دارد و از طریق آن این قطعات را به ایران ارسال می‌کرده‌اند.

پلیس فدرال نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام بازداشت این متهم مدعی شد که قطعات صادر شده در سیستم‌های نظامی شامل موشک‌های کروز و زمین به هوا کاربرد داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، آمریکا طی سال‌های اخیر با تکیه بر این ادعا که ایران در فعالیت‌های هسته‌ای‌اش به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح است تحریم‌هایی را در حوزه‌های اقتصادی و تسلیحاتی علیه ایران وضع کرده است.

آمریکا به تازگی فشارها بر افرادی که با ایران تعامل دارند را افزایش داده و بسیاری را به نقض این تحریم‌ها متهم کرده است.

انتهای پیام

کد N795160

وبگردی