آفتاب

طالبان و داعش رقیب یکدیگر شده‌اند

طالبان و داعش رقیب یکدیگر شده‌اند

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

مشاور ارشد انجمن مطالعاتی آسیا در آمریکا تاکید کرد طالبان و داعش رقیب یکدیگر شده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، حسن عباس درباره نفوذ داعش در افغانستان گفت داعش علاقه زیادی دارد نفوذ خود را در افغانستان گسترش دهد و در آن کشور پایگاهی برای خود ایجاد کند اما هنوز داعش هیچ پایگاهی در افغانستان ندارد.

این گروه به علت حملات ائتلاف، در حال فرار از عراق است و دوباره به سوریه باز می گردد. من تردید دارم آنها فعلا بتوانند نفوذ خود را در افغانستان گسترش دهند زیرا منابع و زیرساختهای لازم را برای این کار ندارند. حتی منابع انسانی آنها در افغانستان و جنوب آسیا نیز چندان زیاد نیست با وجود این آنها پتانسیل این کار را دارند.

متاسفانه حرفها و اهداف و روشهای آنها برای برخی از جوانان بنیادگرا بسیار جذابیت دارد. حتی شایعاتی در جنوب شرق آسیا به گوش می رسد که داعش به ملا عمر ضرب الاجل داده است تا حمایت خود را از این گروه اعلام کند و وارد صحنه شود. در واقع داعش دنبال جلب حمایت طالبان افغانستان است. همین مسئله سبب شد تا برای اولین بار طالبان افغانستان رسما اطلاعاتی را درباره خود منتشر کند.

طالبان این کار را برای این انجام داد تا نشان دهد ملا عمر هنوز زنده است. بنابراین می بینیم به نوعی رقابت بر سر قدرت میان طالبان و داعش وجود دارد. داعش تلاش می کند با جلب حمایت اعضای طالبان خود را تقویت کند.

52261

کد N794989

وبگردی