آفتاب

روسیه در کریمه "سیلیکون ولی" ایجاد می‌کند

روسیه در کریمه "سیلیکون ولی" ایجاد می‌کند

روسیه قصد دارد تا یک "سیلیکون ولی" تا 2020 در کریمه ایجاد کند که مجموع درآمد شرکت‌های آن تا پنج سال آتی به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، پروژه مذکور به تقلید از سیلیکون ولی ( دره سیلیکون) آمریکا ایجاد می‌شود که نام رایج و غیر رسمی منطقه‌ای در 70 کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومه سانتا کلارا کالیفرنیای ایالت متحده آمریکاست.

شهرت این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه است. نام این منطقه ابتدا برگرفته از تعداد زیاد شرکت‌های تولید کننده تراشه‌های سیلیسیمی در این منطقه بود که بعدها به نمادی از وجود کمپانی‌های فعال در زمینه فناوری‌های پیشرفته در این منطقه تبدیل شد.

پروژه روسیه موسوم به "دره دیجیتال کریمه" در جریان نشستی اقتصادی روز شنبه مطرح شد و شامل توسعه منطقه‌ای با تولید فناوری‌های پیشرفته می‌شود. یوگنی بابایان دبیر کار گروه پروژه گفت: تا سال 2020 درآمد مازاد شرکت‌های مستقر در "دیجیتال ولی" به 60 میلیارد روبل می‌رسد و 17 هزار شغل تخصصی ایجاد می‌شود.

این اقدام کل روسیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقطه عطف رشد در کریمه محسوب می‌شود.

به گفته وی اصلی‌ترین پایگاه‌های علمی و فناوری در دانشگاه‌های کریمه و سواستوپل مستقر می‌شود. شماری از آژانس‌های فدرال روسیه از جمله روس‌تک، روس‌تلکام و گلوناس هم اکنون به این پروژه ملحق شده‌اند.

آندری سوکولف، معاون وزیر کریمه اعلام کرد: هدف از اجرای این پروژه جمع آوری متخصصان روسیه وسایر کشورها از جمله اوکراین است. تحریم‌ها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند چرا که کشورهایی که تحریم‌ها را اعمال کرده‌اند از این محصولات استفاده نمی‌کنند. منطقه کریمه از تمام سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند خصوصا شرکت‌های اروپایی.

اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2014 پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه آن را تحریم کردند. کشورهای غربی، سرمایه‌گذاران را از فعالیت در بخش اقتصادی کریمه منع کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N794968

وبگردی