آفتاب

قائد السبسی: 5000 تونسی عضو داعش هستند

قائد السبسی: 5000 تونسی عضو داعش هستند

رئیس‌جمهوری تونس تصریح کرد که 5000 تونسی وابسته به داعش هستند و از آنها برای عملیات تروریستی در داخل لیبی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باجی قائد السبسی، رئیس‌جمهوری تونس در مصاحبه با شبکه خبری العربیه عنوان داشت که اختیارات رئیس‌جمهوری در حال حاضر بسیار کمتر از اختیارات در دوره الحبیب بورقیبه، رئیس‌جمهور اسبق تونس است. چراکه در گذشته امکان بازخواست او وجود نداشت اما قانون اساسی تونس بازخواست کسانی را که در داخل کشور تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند، تصویب کرده است.

وی همچنین عنوان داشت: 5000 تونسی عضو داعش هستند و از آنها برای انجام اقدامات تروریستی در داخل اراضی لیبی استفاده می‌شود.

السبسی افزود: انقلاب تونس برای تغییر شرایطی اجتماعی و نه به دلایل دینی ایدئولوژیکی صورت گرفت و باید دولت تونس دولتی قانونمدار و عادل باشد و تونس ظرف این دوره در این مسیر حرکت کرده است.

او افزود: حاکمیت در حال حاضر متعلق به مردم است. مردم در گذشته از بیماری، فقر، به حاشیه رانده شدن رنج می‌بردند و این مساله آنها را به انقلاب واداشت. تونس به بسیاری از ابزارهای امنیتی و مالی نیاز دارد و به دلیل اوضاع دشوار در منطقه عربی هیچ کمکی به تونس از سوی هیچ کشور عربی صورت نمی‌گیرد و سفر به فرانسه در دوره اخیر درخواست کمک‌ها نبود.

السبسی تاکید کرد که تونس این توانایی را دارد که برای حل بحران در لیبی مداخله کرده اما این اطمینان وجود دارد که لیبیایی‌ها خواهان آشتی هستند.

وی افزود: وزارت خارجه تونس مسوولی را به دمشق برای اطلاع از فعالیت تونسی‌ها در سوریه اعزام کرد به ویژه اینکه تونس به مصوبه اتحادیه عرب در قبال سوریه احترام می‌گذارد.

انتهای پیام

کد N794958

وبگردی