آفتاب
لاریجانی خطاب به دولت سعودی:

با این جنگ‌افروزی‌ها به مقاصد سبک خود نمی‌رسید

با این جنگ‌افروزی‌ها به مقاصد سبک خود نمی‌رسید

رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تاکید بر این‌که «دولت سعودی با مسیر جنگ طلبی جز لعنت خدا و بنگان خدا چیزی در کارنامه نخواهد داشت» گفت: این دولت با جنگ افروزی به مقاصد سبک خود نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه‌ی علنی امروز مجلس با اشاره به تحولات یمن گفت: هجوم وحشیانه نظامی به کشور مسلمان یمن موضوعی است که دل همه‌ی مسلمانان را آزرده است، آن هم با توسل به توهمات و رقابت‌های کودکانه در منزلت منطقه‌ای.

وی ادامه داد: دولت سعودی مدعی دولت اسلامی است. اما کجای اسلام اجازه‌ی ریختن خون بیگناهان را با تخیلات واهی می‌دهد؟ کجای اسلام تخریب خانه‌های مسلمانان را به دلیل رقابت‌های ناشیانه می‌دهد؟ کجای اسلام اختلاف افکنی میان مسلمانان را به دلایل واهی می‌دهد؟ مگر در روایات نیامده کسانی که حتی با تمسک به دین بین مومنان اختلاف ایجاد می‌کنند ملعون هستند؟

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: اگر دولت سعودی ادعای اسلامیت دارد باید بفهمد که این مسیر جنگ طلبی که انتخاب کرده جز لعنت خدا و بندگان خدا چیزی در کارنامه‌ی آنان ندارد. بخصوص که در ماه رجب که ماه حرام است و حتی در زمان جاهلیت اعراب برای آن حرمت قائل بودند این کارها انجام می‌شود.

لاریجانی یادآور شد: شما که مسلمان هستید باید حرمت این ماه را حفظ کنید و دست از خونریزی مسلمانان بردارید. خود می‌دانید که با این جنگ افروزی به مقاصد سبک خود نمی‌رسید. بلکه شأن و جایگاه شما در بین مسلمانان مخدوش‌تر خواهد شد.

ادامه دارد...

کد N794729

وبگردی