آفتاب

بررسي قانون برنامه ششم توسعه در حوزه فناوري و صنايع دانش‌بنيان

بررسي قانون برنامه ششم توسعه در حوزه فناوري و صنايع دانش‌بنيان

در جلسه ۲۰ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری ادامه بررسی مواد پیشنهادی مرتبط باحوزه فناوری و صنایع دانش بنیان جهت اعمال در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۲۰ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دراین جلسه که به ادامه بررسی مواد پیشنهادی مرتبط باحوزه فناوری و صنایع دانش بنیان جهت اعمال در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی  اختصاص داشت،۱۰ تبصره از تبصره های ماده ۱ پیشنهادی که در جلسات گذشته مورد بررسی و قرار گرفته بود، مورد  بازبینی نهایی قرار گرفت.

لزوم تسهیل استقرار بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت های خارجی، توجه به قابلیت‌های کشور جهت مشارکت در سرمایه گذاری‌های خارجی و جذب منابع بین المللی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری هم راستا با اولویت های ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، نیاز به تدوین اطلاعات آماری مرتبط با نیازسنجی ملزومات تحقیقات توسعه ای کاربردی و بنیادین و احصاء اولویت های این تحقیقات در توسعه کشور و همچنین توجه به قانون اختصاص ۱ درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاههای اجرایی به امر پژوهش  از جمله مواردی بود که در جلسه مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ادامه بررسی احکام پیشنهادی برنامه ششم توسعه در بخش علم و فناوری به جلسه آینده موکول شد.

کد N794374

وبگردی