آفتاب

گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی

گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی

در دیدار دستیار علمی رییس جمهوری روسیه با رئیس ستاد علوم و فناوریهای شناختی بر گسترش همکاریهای ایران و روسیه در این زمینه تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر آندری فورسینکو به همراه جمعی از معاونان و مدیران و دکتر سید کمال خرازی در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مورد ظرفیت‌های گسترش ‌همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی به گفت‌وگو پرداختند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری، هدف از این دیدار را بررسی ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور ایران و روسیه در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی عنوان کرد.

وی افزود: این نشست بیش‌تر برای آشنایی بین طرفین در راستای شناخت ظرفیت‌های همکاری‌های دوجانبه در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی صورت گرفت. 

خرازی با بیان این که کمیته کاری مشترکی اولویت‌های همکاری را بررسی خواهد کرد، افزود: در ایران تلاش‌های خوبی در حوزه علوم شناختی صورت گرفته و با توجه به بنیان‌های قوی کشور روسیه در علوم پایه، دو کشور می‌توانند برای تحقق پروژه‌های مشترک به برنامه‌ریزی بپردازند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، پیش از این طی سفری به روسیه با دکتر آندری فورسنکو و تعدادی از مراکز دانشگاهی و پژوهشی در حوزه علوم شناختی دیدار کرده بود و سفر اخیر هیأت روسی نیز در راستای پیگیری همکاری‌های علوم شناختی صورت گرفته است.

کد N794162

وبگردی