آفتاب

هشدار بایدن به کنگره درباره بی‌دوام بودن رژیم تحریم‌های ایران

هشدار بایدن به کنگره درباره بی‌دوام بودن رژیم تحریم‌های ایران

معاون رییس‌جمهور آمریکا از کنگره خواست تا در مسیر مذاکرات هسته‌ای مانع ایجاد نکنند چون در صورتی که اقدامات نمایندگان موجب شکست مذاکرات شود رژیم تحریم‌ها دوام نمی‌آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته نشریه پولتیکو، جو بایدن معاون رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه در حضور گروهی از حامیان حزب دموکرات، گفت: اگر ایران خواهان لغو تمام تحریم‌ها یا بخش زیادی از آن‌ها در ابتدای اجرای توافق هسته‌ای نهایی باشد هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت.

این معاون رییس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنانش درباره توافق هسته‌ای با ایران و طرح تصویب شده در کمیته روابط خارجی سنا که به کنگره اجازه بازبینی توافق هسته‌ای نهایی را می‌دهد، گفت: جای نگرانی چندانی وجود ندارد چون اولا دولت اوباما توافقی را که شامل سرزده‌ترین رژیم بازرسی‌های تاریخ نباشد امضا نخواهد کرد. ثانیا برخلاف آن چه تهران می‌گوید تنها بخشی از تحریم‌ها در ابتدای اجرای توافق برداشته خواهد شد.

وی توافق هسته‌ای با ایران را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی اوباما توصیف کرد و گفت: اگر ایرانی‌ها انتظار داشته باشند که لغو کامل تحریم‌ها یا بخش زیادی از آن اتفاق بیفتد توافقی در کار نخواهد بود. با این حال باید صبر کنیم تا توافق نهایی انجام شود.

انتهای پیام
کد N793918

وبگردی