آفتاب

طرح اتهام علیه چند فرد و شرکت به دلیل نقض تحریم‌های ایران

طرح اتهام علیه چند فرد و شرکت به دلیل نقض تحریم‌های ایران

وزارت دادگستری آمریکا 4 شرکت و 5 شخص را به صادرات قطعات الکترونیکی و با فن‌آوری بالا به ایران که نقض تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد: 4 شرکت و 5 فرد به صادرات قطعات ریز الکترونیکی، منابع تأمین برق اضطراری و محصولات دیگری با فن‌آوری بالا به ایران متهم شده‌اند که این اقدام‌شان نقض تحریم‌های آمریکا علیه تهران بوده است.

بر اساس کیفرخواست مطرح شده در دادگاه منطقه‌یی آمریکا در جنوب ایالت تگزاس این 5 نفر متهم به خرید حدود 28 میلیون قطعه نظامی به ارزش 24 میلیون دلار از ژوییه 2010 از شرکت‌های مختلف جهان شده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است که این افراد قطعات خریداری شده را به طور غیرقانونی صادر کرده‌اند که می‌توانند در سیستم‌های مختلف نظامی شامل موشک‌های زمین به هوا و کروز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک در صورتی که اتهامات علیه این افراد و شرکت‌ها به اثبات برسد متهمان ممکن است به حبس تا 20 سال در زندان‌های فدرال محکوم شوند. این شرکت‌ها نیز به جریمه نقدی تا یک میلیون دلار محکوم خواهند شد.

بر اساس اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا این متهمان قانون قدرت‌های اقتصادی اضطراری بین‌المللی را نقض کرده‌اند که در سال 1977 به مرحله اجرا درآمد و به رییسان‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا پاسخی مناسب به تهدیدات خارجی علیه آمریکا بدهد.

در حال حاضر کشورهای زیادی از جمله ایران و سودان با استناد به این قانون تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N793917

وبگردی