آفتاب

کمربند سرطان مری بر دور خراسان شمالی

کمربند سرطان مری بر دور خراسان شمالی

متخصص کلینیکال آنکولوژی بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد گفت: استان بر روی کمربند سرطان مری قرار دارد، بنابراین مردم باید توجه جدی به نوع و شیوه تغدیه خود داشته باشند.

امیر هوشنگ یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، افزود: هم اکنون پرونده 2500 بیمار سرطانی در این بیمارستان وجود دارد که از این تعداد 35 درصد متعلق به سرطان مری است.

وی اظهار کرد: چای داغ مهمترین عامل بروز سرطان مری در استان است. استفاده از غذاهای خیلی شور و تند، استعمال سیگار و دخانیات از دیگر عوامل بروز این مشکل است.

یوسفی بیان کرد: سرطان‌های معده و کلون بعد از سرطان مری شیوع بیشتری در بین مردم استان دارد. البته آمار مشخصی از تعداد بیماران مبتلا به سرطان در استان وجود ندارد. تعداد زیادی از بیماران برای ادامه درمان به مطب‌های خصوصی و یا شهرهای دیگر همچون مشهد مراجعه می‌کنند.

متخصص کلینیکال آنکولوژی بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد تاکید کرد: با توجه به اینکه مصرف چای و غذای داغ موجب از بین رفتن مخاط موجود در جداره دستگاه گوارش و به دنبال آن بروز سرطان می‌شود، افراد باید از خوردن مواد غذایی داغ خودداری کنند.

وی افزود: سرطان سینه رکورد دار بیماری سرطان در بین زنان استان است.

انتهای پیام

کد N793688

وبگردی