آفتاب

ادامه درگیری‌ها در شرق طرابلس لیبی / کشف 21 بمب در نزدیکی پایگاه هوایی طبرق

ادامه درگیری‌ها در شرق طرابلس لیبی / کشف 21 بمب در نزدیکی پایگاه هوایی طبرق

در حالی که درگیری‌هایی میان شبه نظامیان فجر لیبی و طرفداران خلیفه حفتر در منطقه تاجورا واقع در شرق طرابلس رخ داد، رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم همکاری‌های بیشتر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای حل بحران لیبی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، یک منبع نظامی اعلام کرد: نیروهای فجر لیبی توانستند کنترل زندان الضمان در منطقه توجورا را از دست طرفداران خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی خارج کنند.

رسانه‌های بومی نیز از پیوستن دو گردان‌ نظامی در این منطقه به نیروهای خلیفه حفتر خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: این درگیری‌ها با دستگیری فرماندهان دو گردان که از تحویل افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی سرباز می‌زدند، پایان یافت.

همچنین این خبرگزاری اعلام کرد: محله الغرارات واقع در اطراف تاجورا و محله فشلوم واقع در مرکز پایتخت شاهد تنش‌های امنیتی بود.

خالد الفقیه، سخنگوی اتاق تامین امنیت پایتخت وابسته به وزارت کشور اظهار داشت: افرادی از هر دو محله که از طرفداران حفتر هستند قصد داشتند با سوء استفاده از وضعیت تمامی مسیرهای منتهی به محله الغرارات را بسته و از ساکنان منطقه دعوت کنند تا با محله تاجورا اعلام همبستگی کنند.

الفقیه افزود: این تنش‌ها بیشتر از دو ساعت طول نکشید و نیروهای ویژه بازدارنده با گشودن راه‌ها، کنترل کامل منطقه را به دست گرفتند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ارتش لیبی همزمان با صدور بیانیه‌ای از سوی اتاق عملیات منطقه غرب مبنی بر بیرون راندن نیروهای فجر لیبی از پایتخت، کنترل بر کوبری الزهرا مسیر ارتباطی طرابلس ‌- العزیزیه را تحکیم بخشیدند.

ارتش لیبی با کنترل بر منطقه کوبری الزهرا به پیشروی‌های خود به سوی طرابلس ادامه دادند.

برخی منابع اعلام کردند: نیروهای دولتی در درگیری‌های شدید موفق شدند کنترل این منطقه استراتژیک را به دست بگیرند.

اتاق عملیات طرابلس که تحت نظارت اتاق عملیات منطقه غرب فعالیت می‌کند از همه نیروهای مسلح خواست برای مقابله با نیروهای فجر لیبی در پایتخت با آنان متحد شوند.

در بیانیه اتاق عملیات با اشاره به آغاز عملیات نظامی گسترده برای آزادسازی لیبی از همه جوانان خواسته شده برای دفاع از پایتخت و سایر شهرهای لیبی وارد عمل شوند.

یک منبع در نیروهای دولتی از کشته شدن 14 سرباز ارتش در درگیری با نیروهای فجر لیبی در شهر تاجورا خبر داد.

این منبع افزود: علاوه بر این چهار تندرو نیز در درگیری‌ها کشته شده و سه زن نیز در اثر بمباران بی‌هدف فجر لیبی در شهر کشته شدند.

در همین راستا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پس از نشستی با متئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید، در جمع خبرنگاران گفت: ما باید برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را که من بر این باورم در گروه‌های مختلف داخل لیبی نفوذ دارند، تشویق کنیم بیشتر همکاری کنند.

اوباما با تاکید بر تحقق یک راه حل سیاسی برای حل بحران لیبی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواست به آرام شدن وضعیت سیاسی آشوب زده لیبی کمک کنند.

وی ادامه داد: هر اقدام نظامی خارجی برای کاهش تنش‌ها در لیبی که در اثر جنگ داخلی به دو بخش تقسیم شده کافی نخواهد بود.

اوباما افزود: افراطی‌های داعش که بر بخش‌های دیگری از سوریه و عراق کنترل یافته‌اند در لیبی نیز فعالیت می‌کنند. ما همواره اماکنی که اقدامات تروریستی در آن صورت می‌گیرد را تحت نظر داریم و لیبی نیز یکی از مناطقی است که همواره دچار تنش است.

روزنامه مصری الیوم السابع نیز به نقل از مدیر دفتر اطلاع رسانی پایگاه هوایی طبرق لیبی نوشت، 21 بمب به وزن هر کدام 100 کیلوگرم در نزدیکی پایگاه هوایی ناصر کشف شد.

او در گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: وجود این بمب‌ها نشان از وجود مقادیر زیادی از آنها در منطقه است و این بمب‌ها از همان نوع بمب‌هایی هستند که در خط لوله‌های نفت بین طبرق، و السریر کشف شد و با همین بمب‌ها این خط منفجر شد.

مدیر دفتر اطلاع رسانی پایگاه هوایی طبرق با اشاره به وجود مزرعه‌ها و کارگاه‌های متعدد در منطقه از همه مسئولان نیروهای مسلح و پلیس تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N793685

وبگردی