آفتاب

معترضان در منطقه کشمیر پرچم هند را به آتش کشیدند

معترضان در منطقه کشمیر پرچم هند را به آتش کشیدند

معترضان در منطقه کشمیر به دنبال اعتراض به دستگیری یکی از رهبران ارشد جدایی طلب پرچم هند را به آتش کشیده و به سوی پلیس ضد شورش سنگ پرتاب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این راهپیمایی که صدها تن از شهروندان "سرینگر" یکی از بزرگترین شهرهای کشمیر حضور داشتند، معترضان علیه بازداشت "مسرت عالم بهات" رهبر ارشد جدایی طلبان کشمیر دست به اعتراض زده و همزمان با پرتاب کردن سنگ به سوی پلیس ضد شورش پرچم هند را نیز به آتش کشیدند.

این درگیری پس از حضور عبادت کنندگان در مراسم نماز جمعه و در مساجد این کشور رخ داد و معترضان با سردادن شعارهای حامی پاکستان چون "ما خواهان آزادی هستیم" در این تظاهرات شرکت کردند. پلیس کشمیر تلاش کرد با استفاده از پرتاب گاز اشک آور و سپس باتوم معترضان را متفرق کند. در جریان این درگیری میان پلیس و معترضان 16 تن از جمله سه مامور پلیس زخمی شدند.

مسرت عالم بهات در مارس سال جاری میلادی و پس از چندین سال حبس آزاد شده بود اما اوایل روز جمعه و یک روز پس از شکایت پلیس و پرونده سازی علیه وی تحت حبس خانگی قرار گرفت.

رئیس پلیس سرینگر در این باره گفت: این رهبر ارشد جدایی طلبان کشمیر به اتهام انجام اقدامات غیرقانونی دستگیر شده است.

منطقه کشمیر واقع در رشته کوه‌های هیمالیا مورد مناقشه پاکستان و هند است و ساکنان این منطقه به دنبال استقلال یا پیوستن به پاکستان هستند و به همین دلیل مدت‌هاست که ساکنان این منطقه درگیر سیاست‌های دهلی نو هستند و علیه آن دست به راهپیمایی‌های اعتراضی می‌زنند.

انتهای پیام

کد N793487

وبگردی