آفتاب

پلیس یونان به تحصن آنارشیست‌ها در آتن پایان داد

پلیس یونان به تحصن آنارشیست‌ها در آتن پایان داد

هرج و مرج طلبان یونانی که 19 روز پیش ساختمان دانشگاه مرکزی یونان را اشغال کرده بودند، سرانجام امروز (جمعه) با حمله پلیس یونان به محل مذکور بازداشت شدند و به تحصن طولانی‌مدت آنها پایان داده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس بیانیه پلیس یونان، 14 معترض در داخل سایت و چهار فرد مظنون در بیرون دانشگاه مرکزی آتن بازداشت شدند.

هرج و مرج طالبان یونانی با برگزاری یک سری تظاهرات‌های گسترده در حمایت از زندانیان رادیکال، دولت نوپای چپگرا را به چالش کشیده بودند. آنارشیست‌های یونانی هفته گذشته نیز به پارلمان حمله کرده و حتی مقرهای حزب حاکم موسوم به سیریزا را در آتن اشغال کردند و این در حالی بود که سخنگوی جدید حزب در حال برگزاری اولین مصاحبه زنده خود بود.

با اینکه معترضان مقام‌های حزب را در اوایل مارس از ساختمان بیرون انداختند اما حزب سیریزا از تماس با پلیس خودداری کرد چراکه خود این حزب نیز روش‌های «وحشیانه» پلیس ضدشورش را در برخورد با اعتراضات ضدریاضت اقتصادی به باد انتقاد گرفته بود.

آشوبگرایان همچنین کنترل ایستگاه رادیویی سیریزا را برای حدود یک هفته به دست گرفتند و کنترل دانشکده حقوق آتن را برای پنج روز در دست داشتند. از 19 روز پیش هرج و مرج طلبان، دانشگاه آتن را که یک ساختمان نمادین در مرکز شهر است، اشغال کرده بودند.

طی روزهای گذشته اعتراضات سراسری همچنان ادامه داشت و اشغال این ساختمان نمادین به قدری توجه رسانه‌ها را جلب کرده بود که نگرانی سیاستمداران یونانی را برانگیخت. معترضان همچنین خواستار تعطیلی زندان جنجالی‌ای هستند که اکثر مجرمان خطرناک و تروریست‌ها در آن نگهداری می‌شوند. تظاهرکنندگان و فعالان همچنین بر این باورند که زندانیانی از گروه‌های انقلابی تحت تدابیر سختگیرانه قرار دارند و اجازه ندارند که با خانواده خود تماس بگیرند.

انتهای پیام

کد N793213

وبگردی