آفتاب

نامه وزرای خارجه اتحادیه اروپا به موگرینی درباره شهرک‌سازی‌های اسرائیل

نامه وزرای خارجه اتحادیه اروپا به موگرینی درباره شهرک‌سازی‌های اسرائیل

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نامه‌ای به رئیس سیاست خارجه این اتحادیه خواستار اتخاذ اقداماتی جدی برای توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطینی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شانزده وزیر خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نامه خود به فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه این اتحادیه توسعه مستمر شهرک‌های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی 1967 را اقدامی غیر قانونی دانستند و آن را تهدیدی در دست یابی به یک توافق نامه صلح عادلانه و نهایی دانستند.

در این نامه آنها به موضوع کالاهای تولید شده در شهرک‌های صهیونیست نشین پرداخته‌اند و بر تصمیم گذشته خود در خصوص ضرورت قرار دادن علامت‌ها و نشانه‌های ویژه بر روی کالاهای مذکور تاکید کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره نوشت، وزرای خارجه اتحادیه اروپا رسما به اجرای تصمیم شورای اروپا در ماه مه و دسامبر 2012 در رابطه با تحریم کالاهای تولید شده در شهرک‌های مذکور متعهد شدند و آن را گامی مهم در خصوص اجرای کامل سیاست اتحادیه اروپا در خصوص حفظ راهکار حل دو کشور دانستند.

در نامه مذکور آمده است: باید مصرف کنندگان اروپایی در مورد محل تولید کالایی که خریداری می‌کنند، اطمینان داشته باشند و نباید هیچ اطلاعات دروغی به مصرف کنندگان داده شود.

اتحادیه اروپا بر روی کالاهایی که در شهرک‌های صهیونیست نشینِ احداث شده در زمین‌های فلسطینی تولید می‌شوند علامت‌های ویژه‌ای درج می‌کند و این امر به مصرف‌کنندگانی که نمی‌خواهند در اشغال مناطق فلسطینی سیم باشند امکان می‌دهد از خرید این کالاها اجتناب کنند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بخشی دیگر از پیام خود از اینکه کمیساریای اروپا رسما موضوع الصاق برچسب بر روی کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین را عهده دار شده، استقبال کردند و آمادگی خود را برای همکاری با مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در انجام این کار اعلام نمودند.

انتهای پیام

کد N793070

وبگردی