آفتاب
دستور کار هفتگی مجلس؛

گزارش خلف وعده فانی و آخوندی/حضور طیب نیابرای پاسخ به نمایندگان

گزارش خلف وعده فانی و آخوندی/حضور طیب نیابرای پاسخ به نمایندگان

بررسی گزارش خلف وعده وزیر اموزش در عدم تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و خلف وعده آخوندی در اجرای پروژه های مسکن مهر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری جلسه علنی خواهد داشت.

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس اولین دستور کار مجلس است. این طرح از ابتدای هفته گذشته در دستور کار مجلس قرار داشته است.

بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز دومین دستور کار جلسه علنی فردا است.

نمایندگان مجلس در هفته جاری گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش را نیز بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در دستور کار جلسات علنی هفته جاری قرار دارد.

وکلای ملت همچنین گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور را نیز هفته جاری بررسی خواهند کرد.

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

بررسی گزارش کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس در مورد طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس نیز در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار دارد.

علاوه بر این نمایندگان هفته جاری گزاریش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد استنکاف وزیر آموزش و پرورش از اجرای قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش را نیز در راستای اجرای ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی در دستور کار دارند.

بر اساس این ماده در صورت تصویب گزارش کمیسیون آموزش در مجلس این تخلف جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

علاوه بر این بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد عملکرد دولت یازدهم در تامین مسکن دهک های پایین و بررسی نحوه عمل وزیر راه و شهرسازی به تعهدات زمین و مسکن خود به مجلس در زمان اخذ رای نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

آخوندی در جلسه رای اعتماد به نمایندگان قول داد که پروژه های مسکن مهر را به زودی به پایان برساند اما علی رقم گذشت حدود ۲ سال هنوز این پروژه ها تکمیل نشده است.

هفته جاری همچنین بررسی سوال بهروز نعمتی نماینده اسدآباد و سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر از وزیر اقتصاد و دارایی در دستور کار مجلس قرار دارد.

کد N792957

وبگردی