آفتاب

رکورد اقدامات ضد اسلامی در سه‌ ماهه نخست 2015 فرانسه

رکورد اقدامات ضد اسلامی در سه‌ ماهه نخست 2015 فرانسه

رییس مرکز رصد ملی فرانسه در مقابله با اسلام‌هراسی گفت، اقدامات ضد اسلامی در سه ماه نخست سال 2015 در فرانسه رکورد زده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آژانس خبری آنادولو، عبدالله ذکری، رییس مرکز رصد ملی فرانسه در مقابله با اسلام‌هراسی در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقدامات ضد اسلام و مسلمان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سابق، 500 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از زمان تاسیس این مرکز درسال 2011، ما با چنین تعداد زیادی اقدامات ضد اسلامی و مسلمانان در فرانسه مواجه نبودیم. در نیمه نخست سال 2015، 222 مورد اقدام علیه مسلمانان رخ داده که شامل 56 مورد حمله و 166 مورد تهدید بوده است. در حالیکه در سال 2014 ما تنها 37 مورد اقدام علیه مسلمانان را ثبت کردیم و این خود نشان دهنده رشد بیش از 500 درصدی اقدامات علیه مسلمانان است.

این مقام مسئول با اشاره به این مساله که تعداد اقدامات علیه مسلمانان در فرانسه در ژانویه 2015 به 178 مورد رسید، ادامه داد: این افزایش اقدامات علیه مسلمانان درپی حمله مرگبار به دفتر مجله شارلی ابدو در هفتم همان ماه و گروگانگیری در فروشگاه یهودیان در نهم ژانویه 2015 است که 17 کشته برجای گذاشت. اگرچه نباید بخاطر شرایط و وضعیت موجود قضاوت کرد و مسلمانان را مورد ارعاب و تهدید قرار داد. مسلمانان فرانسه مسئول اینگونه اقدامات نیستند و نباید آنها را با افرادی که دست به اقدامات تروریستی می‌زنند مشابه دانست.

رییس مرکز رصد ملی فرانسه در مقابله با اسلام‌هراسی ادامه داد: هدف حملات افرادی که به ارعاب مسلمانان می‌پردازند، زنان و مردانی هستند که در اماکن عمومی به خرید و گشت و گذار می‌پردازند. حتی در برخی موارد زنان باردار نیز هدف این حملات قرار می‌گیرند. دربرخی موارد هم گزارش شده که مساجد و عبادتگاه‌ها هدف حملات نارنجکی و مواد آتش‌زا قرار گرفتند. متاسفانه دولتمردان و سیاستمداران فرانسوی به این موارد هیچ وقعی نمی‌نهند و از آنها به راحتی می‌گذرند. سکوت این افراد به رادیکالی شدن مردم می‌افزاید و باعث می‌شود تا جوانان به گروه‌های افراطی و تروریستی بپیوندند.

انتهای پیام

کد N792922

وبگردی