آفتاب
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات :

تیم مذاکره کننده تاکنون بر طبق دستورات رهبری عمل کرده است

تیم مذاکره کننده تاکنون بر طبق دستورات رهبری عمل کرده است

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تأکید بر این‌که همه جناح‌ها و مسئولان باید تابع نظرات رهبری باشند، اظهار کرد: اگر رهبری در مسیر مذاکرات هسته‌ای احساس خطر کنند، حتماً آن را اعلام می‌کنند.

محمد زارع فومنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که اثبات حق غنی‌سازی در داخل خاک کشورمان یکی از بزرگترین دستاورد‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای است، اظهار کرد: تاکنون تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر طبق دستورات رهبری که همان منافع ملی است عمل کرده است.

وی افزود: اگر توافقی در این مسیر صورت گیرد باید این توافق بر مبنای فرمایشات رهبری یعنی همان برداشتن همه تحریم‌ها باشد. طرف مقابل مذاکره خواستار از بین بردن فعالیت ‌هسته‌ای کشورمان بود، اما اکنون ایران هسته‌ای را پذیرفته است. البته ما همواره نگران فریب‌کاری غربی‌ها هستیم و آنچه برای ما ملاک است اظهارات مقامات کشورمان درباره لغو تحریم‌ها است. می‌توان گفت که اظهارات سردمداران آمریکایی درباره تفاهم لوزان فقط برای آنها کاربرد داخلی دارد.

این فعال سیاسی با بیان این‌که ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داشته و آنها را فرزندان انقلاب می‌دانیم، ‌افزود: با این وجود تیم هسته‌ای باید به انتقادات نیز توجه داشته باشد. منتقدان اکنون درباره برداشته شدن همه تحریم‌ها شک و شبهه دارند که باید شبهه آنها برطرف شود. زیرا ما هرچه در داخل کشور به هم نزدیک‌تر شویم می‌توانیم در مذاکرات قوی‌تر عمل کنیم. بحث مربوط به سیاست خارجی نیز بحثی جناحی یا شخصی نیست بلکه یک سیاست کلی است. هرچند تیم هسته ای در همان مسیری که رهبری تأکید دارند حرکت کرده است اما باید مواضع منتقدان را هم شیند.

فومنی همچنین تأکید کرد: اگر درمسیر مذاکرات هسته‌ای و در سه ماه آینده آمریکا به عهد و پیمان خود وفادار ماند ما می‌توانیم برای مسائل دیگر نیز با آنها مذاکره کنیم. بنابراین آمریکا باید اعتماد ما را در این مسیر جلب کند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در پایان تأکید کرد: همه باید به شعار سال که توسط رهبری مطرح شد توجه کنند و دولت را در ادامه مسیر مذاکرات حمایت کنند. به نظر من با وجود رهبری،‌ رئیس جمهور و مجلس نیازی به دلواپسی‌های بی‌مورد درباره مذاکرات وجود ندارد. اکنون برخی دولت را بیرحمانه تخریب می‌کنند در حالی که همگان باید تابع نظرات رهبری و در کنار دولت باشند.

انتهای پیام

کد N792793

وبگردی