آفتاب

وزیر دفاع روسیه: اقدامات غرب در اوکراین ما را وادار به واکنش کرد

وزیر دفاع روسیه: اقدامات غرب در اوکراین ما را وادار به واکنش کرد

وزیر دفاع روسیه ضمن انتقاد از عملکرد آمریکا و هم‌پیمانانش در خصوص اوکراین، تاکید کرد که اقدامات آنها برای نزدیک کردن کی‌یف به غرب تهدیدی برای مسکو بوده و روسیه را مجبور به واکنش کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سخنرانی خود در کنفرانس بین‌المللی امنیت مسکو گفت که آمریکا به دنبال نیروی نظامی بین‌المللی و سلطه جهانی است.

وی با تاکید بر مواضع مسکو گفت که غرب «انقلاب‌های رنگی» را در جهان رهبری می‌کند تا رهبرانی که چندان مورد رضایتش نیستند را از قدرت برکنار کند.

وی گفت: اوکراین بزرگترین تراژدی در زنجیره انقلاب‌های رنگی است. آمریکا و متحدانش تمامی حد و حدود ممکن را در آوردن کی‌یف به حلقه خودشان زیرپا گذاشته و این اقدام موجب واکنش ما شد.

وی تاکید کرد: چند قربانی دیگر لازم است تا اوکراینی‌هایی که در شرق زندگی می‌کنند را مجبور کنیم احساس کنند اروپایی هستند؟

وی ضمن اشاره به انتقادات غرب که روسیه در حال ایجاد مرزهای جدید برای اروپا است به دخالت نظامی غرب در عراق، صربستان و لیبی اشاره کرد.

شویگر افزود: منتقدان عملکرد روسیه در کریمه هیچ حق قانونی برای نقض حقوق بین‌الملل ندارند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد که کشورش بر این باور است که توسعه سپر ضدموشکی به رهبری آمریکا در اروپا تهدیدی برای قدرت بازدارندگی هسته‌ای استراتژیک روسیه است و کشورش در حال برداشتن گام‌هایی برای مقابله با آن است.

انتهای پیام

کد N792583

وبگردی