آفتاب

دیده بان حقوق بشر: ائتلاف عربی در یمن غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد/آمریکا پاسخگو باشد

دیده بان حقوق بشر: ائتلاف عربی در یمن غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد/آمریکا پاسخگو باشد

دیده‌بان حقوق بشر هم به تجاوزات عربستان به غیرنظامین اشاره و اعلام کرد که در جریان حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یک کارخانه لبنیات در یمن در 31 مارس گذشته دست‌کم 31 تن کشته و 11 تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی روزنامه السفیر، جو استورک، مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: حمله هوایی مداوم ائتلاف عربی به کارخانه لبنیات در یمن نشان‌دهنده اهانت شدید به شهروندان یمنی بوده و نقض کامل قوانین جنگی به شمار می‌رود.

این مقام دیده‌بان حقوق بشر گفت: باید تمام کشورهای ذی‌ربط در این خصوص تحقیق کرده و برای جبران خسارت‌هایی که به قربانیان این حوادث وارد شده، اقدامات مناسبی اتخاذ کنند.

وی افزود: اگر آمریکا برای حمایت مستقیم از این حملات اطلاعاتی را جمع‌آوری کند پس باید به عنوان یک طرف حاضر در درگیری‌ها متعهد شود که خسارت‌های وارده به ملت یمن را جبران کند و درخصوص این نقض قوانین پاسخگو باشد.

منابع محلی و شاهدان عینی در کارخانه مذکور اعلام کردند که هواپیماهای جنگی در 31 مارس بیش از چهار مرتبه به کارخانه لبنیات حمله کردند که در این حمله دست‌کم 31 کارمند این کارخانه کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N792566

وبگردی