آفتاب

تداوم حملات عربستان به زیرساخت‌ها و منازل در یمن/هشدار درباره "فاجعه بهداشتی"

تداوم حملات عربستان به زیرساخت‌ها و منازل در یمن/هشدار درباره "فاجعه بهداشتی"

همزمان با وارد شدن جنگ علیه یمن به هفته چهارم خود وزارت بهداشت یمن نسبت به فاجعه بهداشتی در این کشور در نتیجه افزایش تعداد زخمی‌ها و کشته‌های حملات عربستان هشدار داد.

همزمان با وارد شدن جنگ علیه یمن به هفته چهارم خود وزارت بهداشت یمن نسبت به فاجعه بهداشتی در این کشور در نتیجه افزایش تعداد زخمی‌ها و کشته‌های حملات عربستان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، عبداللطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نشست خود با خالد بحاح، معاون رئیس‌جمهور مستعفی یمن راه‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به تمام استان‌های یمن و همکاری‌ها با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

زیانی همچنین در این نشست بندهای قطعنامه اخیر شورای امنیت درخصوص یمن و تلاش‌های سیاسی لازم برای اجرای بندهای این توافقنامه را مورد بررسی قرار داد.

عبداللطیف زیانی ضمن اعلام تبریک به خالد بحاح برای تصدی پست معاونت رئیس‌جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که موفقیت در این مرحله برای تاریخ یمن امری مهم و ضروری است.

خالد بحاح در این نشست اظهار کرد که دولت یمن به منظور بهبود وضعیت انسانی و معالجه افراد مجروح در جریان حملات اخیر و انتقال آنها به خارج کشور با جدیت تمام تلاش می‌کند و دولتش موظف است تا از طریق وزارت حقوق بشر مشکلات کنونی ملت را برطرف کند.

از سوی دیگر احمد عسیری، سخنگوی نیروهای عملیات «طوفان قاطع» اعلام کرد که هنوز شروط لازم برای اجرای عملیات زمینی در یمن تکمیل نشده و طرح نظامی عملیات ما طبق برنامه پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: تنها عملیات هوایی در یمن وجود دارد اما باید در مرحله آتی صددرصد مطمئن شویم که شرایط مناسب فراهم شود تا عملیات زمینی نیز اجرا شود.

از سوی دیگر، منابع اعلام کردند که نیروهای عربستان حملات خود را روی زیرساخت‌های حیاتی یمن متمرکز کرده‌اند و در جریان حملات نیروهای ائتلاف عربی به مناطق مسکونی و ساختمان‌های حیاتی کشور دست‌کم 12 تن ساکنان منطقه صعده کشته شدند. در جریان حملات عربستان به پمپ بنزین‌ها و مراکز تجاری، مناطق یمن در استان عمران نیز تاکنون بیش از 20 شهروند کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، منابع اعلام کردند که ارتش یمن توانست بر سلاح‌ها و تجهیزات نظامی که از سوی هواپیماهای عربستان و آمریکا قرار بود به دست نیروهای القاعده و داعش در استان شبوه برسد، تسلط یابد.

از سوی دیگر، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای ضمن استقبال از قطعنامه 2216 شورای امنیت درخصوص یمن از تمام طرفین یمنی به ویژه حوثی‌ها خواست تا بندهای این قطعنامه را به طور کامل اجرا کنند و از مشروعیت قانونی که یمنی‌ها بر سر آن توافق کرده‌اند، حمایت کنند.

نبیل العربی بار دیگر بر حمایت اتحادیه عرب از تمام تلاش‌های منصور هادی به منظور تکمیل روند انتقال سیاسی و حفظ ثبات و امنیت کشور تاکید کرد و از تمام طرف‌های یمنی خواست تا از هادی و تلاش‌هایش در این مسیر حمایت کنند!

همچنین وزارت بهداشت یمن نسبت به افزایش تعداد زخمی‌ها و شهدای حملات عربستان به مناطق مسکونی و در پی آن فاجعه بهداشتی در این کشور هشدار داد و خواستار امدادرسانی شد.

انتهای پیام

کد N792420

وبگردی