آفتاب

مخالفت عربستان با درخواست عبدالله صالح برای خروج امن از یمن

مخالفت عربستان با درخواست عبدالله صالح برای خروج امن از یمن

منابع یمنی اعلام کردند که رئیس‌جمهور پیشین یمن نامه‌ای را به برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ارسال کرده که در آن خواسته شرایط لازم برای خروج امن وی و خانواده‌اش از کشور فراهم شود اما به نظر عربستان درخواست وی را نپذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، منابع خبری یمن اعلام کردند که تلاش‌هایی برای خروج امن علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن و خانواده وی از کشور صورت گرفته و ابوبکر القربی، وزیر خارجه اسبق یمن برای تحقق این خواسته و به منظور اینکه کشورهای منطقه را قانع کند که وی هیچ ارتباطی با حوثی‌ها ندارد، سفرهایی به این کشورها داشته است.

منابع خبری اعلام کردند که ریاض با درخواست عبدالله صالح مخالفت کرده و گفته که این فرصت طی ارائه طرح کشورهای همکاری خلیج فارس به وی داده شده اما دیگر چنین فرصتی به وی داده نخواهد شد.

احمد علی عبدالله صالح، پسر رئیس‌جمهور پیشین یمن پیش از آغاز عملیات «طوفان قاطع» به رهبری عربستان به منظور ارائه برخی درخواست‌ها مبنی بر اینکه ائتلاف عربی بین پدرش و حوثی‌های یمن تفاوت قائل شود، به ریاض سفر کرد، اما مقامات عربستان با قبول درخواست وی مخالفت کردند.

انتهای پیام

کد N792234

وبگردی