آفتاب

هروی: با انتقادات مخرب پشت مذاکره‌کنندگان‌مان را خالی نکنیم

هروی: با انتقادات مخرب پشت مذاکره‌کنندگان‌مان را خالی نکنیم

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان این‌که «نباید انتظارات و توقع خود را از هیات مذاکره کننده بالا ببریم» گفت: نباید خیلی زودهنگام در آستانه یک نتیجه‌گیری قرار گیریم و بر اساس باورهای غلطی که توسط لابی‌های بیگانه القاء می‌شود خود را در معرض واکنش‌های تند قرار دهیم.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به این‌که «قطعا حمایت مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات ما را در رسیدن به خواسته‌های‌مان موفق کرده است» اظهار کرد: امروز بر همگان روشن است که نامگذاری سال 94 مبتنی بر این بوده که رهبری با نگاه تیزبینانه افق امروز را می‌دیدند و افق فرداهای ما را هم می‌بینند و با یک تجربه کاملا منطقی چنین نامگذاری را انجام دادند؛ لذا اگر بخواهیم عجولانه ندای تفرقه سر دهیم و اعلام مخالفت کنیم فضای همدلی و همزبانی به هم می‌خورد. در واقع همزبانی به معنای این است که زخم زبان نزنیم و ایرادی نگیریم که دیگران سوء برداشت کنند.

وی همچنین اظهار کرد: امروز هر حرکت مخالف با گروه مذاکره کننده ایرانی و هر انتقاد مخرب و نه سازنده به بیانیه در خالی کردن پشت هیات مذاکره کننده‌ خودمان در مذاکرات با 1+5 و حرکتی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

وی با تاکید بر این‌که «باید به گفته‌های مقامات کشور خودمان توجه کنیم» گفت: سادگی می‌طلبد اگر بخواهیم گفتار مقامات خارجی را مورداستناد قرار دهیم و با تکیه بر افکار و بیانیه‌های آن‌ها این بیانیه را بپذیریم. به عبارت دیگر ما همیشه می‌دانیم که دولت‌های غربی با سلاح اختلاف وارد معرکه شده و بهترین و شیرین‌ترین نتایج و میوه‌ها را چیدند؛ لذا با توجه به این‌که سال جاری به نام همدلی نامگذاری شده تصور می‌شود که حرکت مخالف و ندای مخالف آن هم زمانی که هنوز این بیانیه و یا گام اساسی برداشته نشده تعجیلی فریبکارانه باشد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد: امروز دیگر زمانی نیست که گروه‌ها و جناح‌های مخالف خواسته باشند جناح‌بازی کنند واعلام مواضع ضد و نقیض یا مخالف سر دهند. امروز زمان همدلی است و همه گروه‌ها و تمام آحاد و شخصیت‌ها باید یک دل از تلاش‌های دولت و هیات مذاکره کننده حمایت کرده و قوت قلب باشند تا بتوانند در مراحل بعدی بیشتر کار کنند.

هروی افزود: این‌که امروز متخصصین خودمان را چه در عرصه دیپلماسی خارجی و چه در عرصه مباحث هسته‌ای به این مذاکرات اعزام کرده‌ایم و آن‌ها با دقت نظر تمام و شرایط موجود به این بیانیه رسیده‌اند، حرکتی نیست که بخواهیم آن را کوچک بپنداریم.

وی با اشاره به این ضرب‌المثل که «برخی بیرون گود نشسته و می‌گویند لنگش کن» گفت: این در واقع مصداق عینی برخی از مخالفینی است که متاسفانه در شرایط داخلی نشسته و ادعاهای گزاف و گاه حرف‌های نگران کننده و ناامید کننده سر می‌دهند و این چنین حرکت‌هایی آن هم در فضای همدلی سال 94 مورد قبول نیست.

وی اظهار کرد: آن‌چه که در لوزان حاصل شد در واقع نتایج یک رشته تلاش‌های خستگی ناپذیر از طرف هیات مذاکره کننده‌ ایرانی و دولت‌های 1+5 بود و نتیجه‌ای که حاصل شد به رغم این که شاید برای رقبا و کشورهای اروپایی هم منافعی را در برداشت اما موفقیت‌هایی را نیز برای ایران داشت. اما نباید انتظارات بیش از حد را جستجو کرد و نباید توقع خود را از هیات مذاکره کننده تا آن‌جایی بالا ببریم که به یک توافق برد – برد تن در ندهیم.

هروی تصریح کرد: ما باید برسخنان مسئولان دیپلماسی کشورمان صحه بگذاریم. معتقدم اکنون که رهبری امسال را خردمندانه و تیزبینانه پیش از آن‌که چنین بیانیه‌ای صادر شود نامگذاری کردند، صحیح به نظر نمی‌رسد که حرکت‌های انحرافی آغاز شود.

وی تاکید کرد: باید با یک حرکت و نگاه واحد در حمایت از هیات مذاکره کننده که در آن دو وزیر خارجه فعلی و سابق با قاطعیت حضور پیدا کرده‌اند و نگاه پررنگی هم داشتند صحه گذاشت تا مبادا با حرف و حدیث‌هایی که گاه گداری به میان می‌آید ما هم در جرگه مخالفان قرار گیریم.

انتهای پیام

کد N792175

وبگردی