آفتاب

مقام سابق افغان: اختلافات داخلی دولت باعث تقویت داعش می‌شود

مقام سابق افغان: اختلافات داخلی دولت باعث تقویت داعش می‌شود

یک مقام سابق افغانستان و از قدرتمندترین جنگ سالاران این کشور هشدار داد در صورتی که دولت اختلافات داخلی خود را حل‌وفصل نکرده و وضعیت امنیت را بهبود نبخشد، افغانستان ممکن است درگیر جنگ با گروه تروریستی داعش شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل خان، یکی از جنگ‌سالاران برجسته در استان هرات در غرب افغانستان و والی سابق این استان، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که به علت اختلافات در دولت افغانستان، تعداد حامیان گروه تروریستی داعش در این کشور در حال افزایش است.

اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در حالی که هفت ماه از ریاست جمهوری‌اش می‌گذرد، هنوز کابینه‌ای به منظور آغاز اصلاحات در افغانستان به هدف رشد اقتصادی و کاهش فقر و اشتغال‌زایی معرفی نکرده است.

اسماعیل خان، همچون بسیاری از افغان‌های دیگر شکست‌های دولت جدید افغانستان را به اختلافاتی که میان اشرف غنی با عبدالله عبدالل،ه رییس اجرایی افغانستان که رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری بوده و اکنون شریک وی در دولت وحدت ملی افغانستان است، نسبت داد.

اسماعیل خان در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، تاکید کرد: اختلافاتی که در دولت وحدت ملی افغانستان وجود دارد موجب تقویت روحیه دشمنان ما و روحیه داعش و طالبان می‌شوند. این سبب شده که مردم حقیقتا بسیار نگران شوند.

اسماعیل خان یکی از مخالفان اشرف غنی به دلیل تمایل وی به مقابله با نسل جنگ‌سالاران سابق افغانستان از جمله شخص وی است.

اسماعیل خان همچون دیگر جنگ‌سالاران چند دهه در بخش‌هایی از افغانستان نفوذ داشته و ارتشی مخصوص به خود تشکیل داده است.

اسماعیل خان یکی از رهبران نیروهای مجاهدین سابق است که در سال‌های دهه 1970 و 1980 با اشغالگری اتحاد جماهیر شوروری در افغانستان مبارزه کردند و پس از آن نیز به دنبال به قدرت رسیدن طالبان در سال 1996 شروع به مبارزه با طالبان کردند.

اسماعیل خان در این مصاحبه تاکید کرد: نیروهای مجاهدین سابق موثرترین نیروها برای مقابله با طالبان و گروه تروریستی داعش در افغانستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای افرادی نظیر ما که 21 سال جنگ علیه روس‌ها و طالبان را رهبری کردیم، این قابل پذیرش نیست که دشمنان در آستانه ورود به کشورمان باشند و ما ساکت باشیم.

به گفته اسماعیل خان، نیروهای مجاهدین سابق، نیروهایی دارای دیدگاه ضد طالبان و ضد داعش هستند. وی همچنین هشدار داد که گروه داعش و طالبان می‌توانند باعث ناامنی در استان هرات شوند.

انتهای پیام

کد N792084

وبگردی