آفتاب

تکذیب اختلاف واشنگتن و سئول در مورد تهدید هسته‌ای کره شمالی

تکذیب اختلاف واشنگتن و سئول در مورد تهدید هسته‌ای کره شمالی

آمریکا گزارش برخی از رسانه‌ها را در مورد تفاوت دیدگاه و ارزیابی آمریکا و کره جنوبی نسبت به توانایی کره شمالی در شبیه‌سازی سلاح هسته‌ای را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری صدای آمریکا، ویلیام گورتنی، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در این‌باره به خبرنگاران گفته بود که واشنگتن معتقد است پیونگ یانگ توانایی شبیه‌سازی کلاهک هسته‌ای که بتوان آن را بر روی موشک نصب کرد را دارد.

او گفت: ارزیابی کنونی ما آن است که آن‌ها توانایی نصب کلاهک‌ هسته‌ای بر روی موشک (KN-08) و هدف قراردادن خاک آمریکا را دارند.

اما پس از این اظهار نظر واکنش مقامات سئول و اعلام آن‌که این ارزیابی فرمانده آمریکایی اشتباه است، درواقع به نوعی نشان دهنده تضاد دیدگاه سئول و واشنگتن در این‌باره بود.

روز دوشنبه، بانک سئونگ جونگ، قائم مقام وزیر دفاع کره جنوبی در این‌باره اظهار کرد: صحبت‌های گورتنی نتیجه‌ یک ارزیابی دقیق از توانایی‌های هسته‌ای پیونگ یانگ نبوده است.

پس از این صحبت‌های نایب رییس وزارت دفاع کره جنوبی بود که روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی در این‌باره نوشت: واکنش و صحبت‌های وزارت دفاع کره جنوبی در واقع نشان دهنده اختلاف عمیق سئول و واشنگتن در مورد تهدید هسته‌ای کره شمالی است؛ اما امروز کاخ سفید با تکذیب وجود اختلاف با کره جنوبی در این‌باره اعلام کرد:‌ هیچ‌گونه اختلافی میان واشنگتن و سئول در مورد میزان توانایی پیونگ یانگ در شبیه‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای با قابلیت نصب بر روی موشک‌های کروز وجود ندارد.

هنری تالوین، سخنگوی پنتاگون در این‌باره به خبرنگاران گفت: کارشناسان تاکنون ارزیابی‌های مختلفی در مورد تهدید هسته‌ای کره شمالی انجام داده‌اند.

جیمز ترمن، فرمانده پیشین نیروهای ارتش آمریکا در کره جنوبی نیز با درست دانستن نظر گورتی در این‌باره گفت:‌ معتقدم کره شمالی هم اکنون با تمام توان در تلاش است تا تسلیحات هسته‌ای خود را گسترش دهد.

انتهای پیام

کد N792070

وبگردی