آفتاب
مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان خبر داد

برگزاری گردهمایی مدیران کل سیاسی کشور در خوزستان

برگزاری گردهمایی مدیران کل سیاسی کشور در خوزستان

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان از برگزاری گردهمایی مدیران کل سیاسی سراسر کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه (30 و 31 فروردین​ماه) در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، محسن اورکی در نشست خبری اظهارر کرد: با توجه به این‌که امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام‌گذاری شده است، بناست در این گردهمایی راهکار تحقق عینی این شعار با حضور مدیران کل سیاسی انتخابات سراسر کشور در خوزستان بررسی شود.

وی افزود: حسن تصادف این نامگذاری با رخدادهایی که قرار است امسال رخ دهد، در واقع نمونه نزدیکی و همدلی دولت و مردم برای تحقق برگزاری انتخابات سالم و با حفظ رأی مردم است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در این گردهمایی درباره راهکارهای رسیدن به این محور اساسی کار دولت و مردم به جمع​بندی برسیم، به نحوی برنامه​ریزی انتخابات امسال را تدوین کرده‌ایم زیرا تمام سعی ما در برگزاری انتخاباتی است که بتواند شعار سال را تحقق بخشد.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد: چندین مرحله برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده که فضا و بستر لازم جهت حضور پررنگ مردم در انتخابات فراهم شود؛ در این دوره از انتخابات زمینه برای ورود تمام سلیقه​های سیاسی با توجه به گرایش آن‌ها، برای احراز برنامه​ها و پیشنهادهای آن‌ها در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان فراهم شده است.

وی اظهار کرد: یکی از بستر​های برگزاری مطلوب یک انتخابات تسهیل زمینه قبل از برگزاری آن است که این زمینه معمولا توسط گروه‌های مرجع ایجاد و در اختیار مردم قرار می​گیرد. یکی از مراحل انتخابات مرحله پیش از آن است که مربوط به فعالیت گروه‌ها و فعالان سیاسی است، به‌گونه‌ای که زمینه ظهور آن‌ها را تسهیل کند تا بتوانند براساس برنامه​هایی که برای مجلس آینده دارند بدون مانع اقدام کنند. نتیجه این کار قطعا این است که مردم نسبت به انتخابات نمایندگانی که در حل مشکلات آن‌ها کارآمدتر هستند اثربخشی خواهند داشت.

وی ادامه داد: مرحله بعدی، برگزاری انتخابات است و این‌که چگونه بتوانیم انتخابات سالم و پرشور برگزار کنیم. راه‌های برگزای در این گردهمایی بررسی می​شود تا به یک جمع​بندی و نقطه​نظرات مشترک برسیم.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در گردهمایی مدیران سیاسی کشور بحث می‌شود، توجه به مردم به عنوان انتخاب‌کنندگان و همچنین جلب اعتماد و اطمینان آن‌هاست، زیرا حق مردم ماست که انتخابات سالمی داشته باشند. در وهله دوم انتخاب‌شوندگان هستند که دنبال این هستیم تا به صورت یکسان برای همه کسانی که در خود احساس توانمندی برای حل مشکلات استان دارند، زمینه حضور و کاندیدا شدن فراهم ​کنیم.

اورکی اظهارکرد: این اطمینان‌خاطر را به مردم می​دهیم که مجموعه تصمیم‌گیران انتخابات رأی آن‌ها را بدون دغدغه، حفظ و حراست می​کنند و همان چیزی را که مردم به صندوق انداختند به حساب افراد منظور می​شود.

وی با اشاره به مراحل بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات گفت: مرحله اول به عهده هیأت اجرایی شهرستان‌هاست که گام اول تأیید صلاحیت داوطلبان را برمی‌دارد. پس از آن هیات اجرایی نظارت استان است که مصوبه هیات اجرایی شهرستان را بررسی می​کند و در نهایت شورای مرکزی تأیید نهایی کاندیدا شدن را به داوطلب می​دهد.

وی با اشاره به احتمال استانی شدن انتخابات اظهار کرد: استانی شدن انتخابات طرحی است که با قید فوریت در مجلس به تصویب رسیده است اما جزئیات آن باید در صحن علنی ارائه شود تا قابل اجرا داشته باشد؛ هنوز خبری از نهایی شدن این طرح نیست.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان با بیان این‌که «تاکنون یک معاون فرماندار و 2 بخشدار جهت داوطلب شدن استعفا داده​اند»، گفت: افرادی که تمایل به داوطلب شدن دارند باید تا نیمه خردادماه، یعنی 6 ماه قبل از آغاز ثبت​نام انتخابات استعفا دهند.

انتهای پیام

کد N792016

وبگردی