آفتاب
پس از اردن؛

خلیفه حفتر وارد قاهره شد

خلیفه حفتر وارد قاهره شد

فرمانده ارتش دولت لیبی با هدف جلب حمایت تسلیحاتی و لجستیکی کشورهای دوست و بیش از گسترش درگیری‌ها میان ارتش و فجر لیبی به قاهره سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، خلیفه حفتر، فرمانده ارتش دولت لیبی، در چارچوب سفرهای خود به کشورهای عربی که از اردن آغاز شد از امان به قاهره سفر کرد.

هدف حفتر از این سفر جلب حمایت تسلیحاتی و لجستیکی کشورهای دوست لیبی پیش از گسترش درگیری‌ها میان ارتش و فجر لیبی از خارج طرابلس به داخل این شهر است.

حسین الشارف، چهره سیاسی لیبی در گفت‌وگو با شبکه خبری ارم اعلام کرد: حفتر در این سفر با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و درباره روند حمایت این کشور از ارتش ملی لیبی حمایت از مرزهای مصر، مقابله با تروریسم، ممانعت از ورود نیروهای خارجی به لیبی و ممانعت از پیوستن آنها به شبه نظامیان و گروه‌های تکفیری گفت‌وگو خواهد کرد.

الشارف در ادامه به دیدارهای احتمالی حفتر با صدقی صبحی، وزیر دفاع مصر، محمود حجازی، رئیس ستاد مشترک ارتش و جمعی از فرماندهان ارتش مصر اشاره کرد و گفت: در این دیدارها حفتر راه‌های حمایت مصر از ارتش لیبی برای مقابله با تروریسم را بررسی خواهد کرد و علاوه بر آن حفتر با مسولان مرکز اطلاعات این کشور و مرکز اطلاعات نظامی مصر دیدار خواهد داشت.

المعیتیق با اشاره به اهمیت این دیدار گفت: در این دیدار مسائل سیاسی مهمی بررسی خواهد شد اما مساله مهمتر آمادگی حفتر برای سفر آتی‌اش به روسیه است. انتظار می‌رود حفتر در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و درباره حمایت‌های تسلیحاتی با وی گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N791947

وبگردی