آفتاب

استقبال ضعیف از انتخابات سودان و تمدید رای‌گیری در برخی استان‌ها

استقبال ضعیف از انتخابات سودان و تمدید رای‌گیری در برخی استان‌ها

در حالی که انتخابات سودان در سومین و آخرین روز خود شاهد استقبال بیشتر مردم نسبت به دو روز قبل بوده، ناظران استقبال از این انتخابات را ضعیف اعلام کرده‌اند و کمیته ملی انتخابات از تمدید کار جمع‌آوری آرا در برخی استان‌ها خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در دو ساعات اول سومین روز رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری سودان که از سوی گروه‌های مخالف تحریم شده، محله‌های مختلف شهر خارطوم، پایتخت این کشور به شکل غیر قانونی شاهد فعالیت کمپین‌های وابسته به حزب حاکم بود تا قبل از اتمام مهلت رای گیری در ساعت هفت عصر امروز(چهارشنبه)، آرای بیشتری برای نامزد خود جمع کنند.

این درحالی است که مسئولان سودانی اعلام کرده‌اند که مهلت رای‌گیری در ایالت الجزیره واقع در مرکز سودان تا دو روز تمدید شده است.

کمیته ملی انتخابات همچنین اعلام کرد: از مجموع 7 هزار مرکز اخذ رای در 18 ایالت‌ سودان 160 مرکز انتخاباتی به دلیل مشکلات فنی نتوانست کار جمع‌آوری آرا را انجام دهند و رای گیری در 16 مرکز در منطقه قارسیلا، مرکز دارفور نیز به دلیل مشکلات اداری و نرسیدن برگه‌های اخذ رای، شروع نشده است. در ایالت کردفان نیز شبه نظامیان مخالف به برخی مراکز انتخاباتی حمله کرده و در کار رای‌گیری اخلال ایجاد کردند و رای گیری در سه مرکز انجام نشد.

کمیته ملی انتخابات سودان می‌گوید روند انتخابات در همه مراکز اخذ رای در دارفور جز در منطقه قارسیلا بدون مشکل انجام شده است و تمامی مراکز رای گیری راس ساعت هفت بعدازظهر به کار خود پایان می‌دهند.

انتخابات سودان که اولین انتخابات این کشور پس از جدایی سودان جنوبی از این کشور است، از روز دوشنبه آغاز شده و در این انتخابات رئیس جمهور، اعضای پارلمان و شوراهای استانداری‌ تعیین خواهند شد.

استقبال از این دوره از انتخابات به دلیل تحریم آن از سوی گروه‌های سیاسی بسیار ضعیف بود. 76 گروه سیاسی سودانی انتخابات را تحریم کرده‌اند و تنها 44 گروه از جمله حزب حاکم در این انتخابات حاضر هستند. عمر البشیر نامزد این حزب و رئیس جمهوری کنونی بیشترین شانس را نسبت به 15 رقیب خود دارد.

انتهای پیام

کد N791920

وبگردی