آفتاب

درخواست عربستان از کمیسیون اروپا برای محدود کردن رسانه‌های حوثی‌ها

درخواست عربستان از کمیسیون اروپا برای محدود کردن رسانه‌های حوثی‌ها

شورای همکاری خلیج فارس با این ادعا که مراکز رسانه‌ای وابسته به انصارالله در نشر طایفه‌گرایی در یمن نقش دارند، تلاش‌هایی را در سطح جهانی برای محدود کردن این مراکز آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عربستان به تازگی از کمیسیون اروپا درخواست کرده تا برنامه‌های شبکه‌های وابسته به انصارالله از جمله "المسیره" و "الساحات" که از طریق ماهواره‌های اروپایی پخش می‌شود را زیر نظر بگیرد و محدودیت‌هایی برای آنها تعریف کنند.

یک مسوئل عربستانی اعلام کرد: از آنجا که شبکه‌های المسیره و الساحات از طریق ماهواره‌های اروپایی پخش می‌شوند این درخواست به کمیسیون اروپا ارائه شده و کمیته نظارت بر بخش سمعی و بصری اتحادیه اروپای در پاریس و ضعیت قانونی شبکه‌های مذکور و تاثیر آن بر درگیری‌های یمن را بررسی می‌کند تا بعدا اقدامی را در این زمینه انجام دهد.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود ادعا کرد: اگر پخش آن دسته از برنامه‌های این شبکه‌ها که به "درگیری داخلی میان طوایف یمنی دعوت می‌کنند"، متوقف نشود تحریم خواهند شد و حتی اگر مورد حمایت مستقیم انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری مخلوع یمن نباشند این مساله آن‌ها را از اتخاذ اقدامات قانونی علیه شان مصون نخواهد کرد.

احمد انیسی، رئیس شرکت ماهواره‌ای مصر (نیل ست) نیز بر تعامل این شرکت با کشورهای مختلف برای اتخاذ مواضع مناسب تاکید کرد.

وی گفت: نیل ست اجازه پخش شبکه‌های وابسته به حوثی‌ها را نداده و مسئولان این شرکت گزارش‌هایی را از سوی عربستان درباره این شبکه‌ها دریافت کرده‌اند.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که سازمان ماهواره‌ای مصر اخیرا پخش 17 شبکه عراقی و ایرانی از نیل ست را متوقف کرده است.

انتهای پیام

کد N791535

وبگردی