آفتاب

نقدی: توسعه بسیج زنان از اولویت های بسیج در سال جدید است

نقدی: توسعه بسیج زنان از اولویت های بسیج در سال جدید است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با توجه به نقش مهم و تاثیر زیاد زنان جامعه در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن، توسعه بسیج زنان در کشور از اولویت های برنامه ی بسیج در سال جدید است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در مراسم تودیع و معارفه مسئول دانشکده حضرت زینب (س) بسیج اظهار کرد: کادرسازی از نیازهای اساسی انقلاب سلامی و اساس ماموریت بسیج است و با توجه به نقش مهم و تاثیر زیاد زنان جامعه در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن، توسعه بسیج زنان در کشور از اولویت های برنامه ی بسیج در سال جدید است.

وی درباره ماموریت‌های این دانشکده بیان کرد: اولین ماموریت این دانشکده، تولید محتوا برای کادرسازی در بسیج است که باید با استفاده از سایر ظرفیت ها در کشور و با جهاد علمی و بسیجی وار صورت پذیرد.

نقدی آموزش خواهران کادر بسیج را دیگر ماموریت دانشکده حضرت زینب (س) عنوان و تاکید کرد: در این خصوص با استفاده از چند روش آموزشی و بصورت تلفیقی در سراسر کشور فعالیت می شود که به دلیل محدودیت منابع بسیج باید این ماموریت نیز با شیوه های بسیجی انجام شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بر استفاده از توانایی های متخصصان اقشار بسیج در انجام ماموریت های این دانشکده تاکید و تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، دانشکده حضرت زینب (س) بسیج به بزرگترین مرکز آموزشی خواهران در کشور تبدیل می شود.

وی برابری فرصت های شغلی زنان و مردان در جامعه را سبب بیکاری بیشتر مردان، عدم ازدواج و فروپاشی جامعه دانسته و یادآور شد: امروز بسیاری از دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی اعم از آقایان و بانوان در جامعه بیکار بوده و یا در خانه نشسته اند.

نقدی همچنین خاطرنشان کرد: می توان رشته های مورد نیاز خانواده همچون اقتصاد خانواده، مدیریت خانواده، اخلاق و تربیت و... را ایجاد کرد تا جامعه برای تکامل و تعالی از ظرفیت تمام دانش آموختگان استفاده نماید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان به خلاء رشته های مرتبط با زنان در عرصه فرهنگ، حجاب و عفاف، حقوق زنان و... در کشور اشاره کرد و گفت: دانشکده حضرت زینب (س) بسیج می تواند در این خصوص ورود پیدا کرده و محتوای علمی کشور را تحت تاثیر قرار دهد تا ناهنجاری ها در محیط علمی کشور برطرف شود.

در این مراسم از زحمات کلهر -مسئول سابق این دانشکده- تقدیر و حاجی حسینی به عنوان مسئول جدید دانشکده حضرت زینب (س) بسیج معرفی شد.

انتهای پیام

کد N791411

وبگردی