آفتاب
رویترز گزارش داد

طرح نظارت بر توافق احتمالی با ایران به زودی در صحن سنا بررسی می‌شود

طرح نظارت بر توافق احتمالی با ایران به زودی در صحن سنا بررسی می‌شود

طرح تصویب شده کمیته روابط خارجی سنا درباره نظارت کنگره بر توافق احتمالی هسته‌ای با ایران به زودی در صحن سنا به رای گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته روابط خارجی سنا عصر روز سه‌شنبه طرح سناتور باب کورکر و رابرت منندز را که به کنگره اجازه می‌دهد هر توافق هسته‌ای با ایران را بازبینی کند، تصویب کرد.

انتظار می‌رود که این طرح به زودی در صحن سنا به رای گذاشته شود و با اکثریت قاطع تصویب شود.

به گزارش رویترز، کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا که طی هفته‌های اخیر گفته بود با این طرح مخالفت خواهد کرد اکنون موافقت کرده طرح اصلاح شده کمیته روابط خارجی سنا را امضا کند.

سناتور کورکر گفت که کمیته روابط خارجی تغییراتی را در این طرح اعمال کرده است چون کاخ سفید اعلام کرده بود تنها در صورت حمایت قوی دموکرات‌ها از آن با این طرح موافقت می‌کند.

بنابر اعلام کاخ سفید دموکرات‌ها چندین متمم را به این طرح اضافه کرده‌اند تا برای رییس‌جمهور آمریکا قابل قبول‌تر باشد.

بن کاردین سناتور دموکرات آمریکایی در این باره گفت: فکر می‌کنم این شیوه درستی برای پرداختن به این مساله از سوی کنگره باشد. به نظرم این جزو اختیارات کنگره است چون ما بودیم که تحریم‌ها را وضع کردیم.

جمهوریخواهان و بسیاری از دموکرات‌ها همواره تاکید کرده‌اند که کنگره باید در مورد چنین توافقی حق اظهارنظر داشته باشد و طی ماه‌های اخیر به سختی برای گرفتن حق بازبینی بر هر توافق هسته‌ای با ایران تلاش کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این طرح روز سه‌شنبه بدون هیچ مخالفی در کمیته روابط خارجی به تصویب رسید و قرار است به زودی در صحن سنا و سپس در مجلس نمایندگان به رای گذاشته شود.

انتهای پیام

کد N791400

وبگردی