آفتاب

پارلمان امارات مشارکت این کشور در تجاوز نظامی به یمن را تایید کرد

پارلمان امارات مشارکت این کشور در تجاوز نظامی به یمن را تایید کرد

پارلمان امارات با طرح این ادعا که هدف از حمله به یمن برقراری ثبات و امنیت در این کشور است، مشارکت نیروهای امارات در ائتلاف عربی موسوم به "طوفان قاطع" را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، پارلمان امارات در جلسه اخیر خود حضور نیروهایش در ائتلاف عربی که به رهبری عربستان دست به تجاوز نظامی در یمن زده تایید کرد و مدعی شد که هدف از مشارکت این کشور در عملیات ائتلاف عربی "بازگرداندن ثبات و امنیت و مصون داشتن روند سیاسی در یمن براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج مذاکرات ملی در این کشور است".

محمد احمد المر، رئیس پارلمان امارات دراین باره مدعی شد: مشارکت امارات در ائتلاف عربی با توجه به نقش تاریخی این کشور در حمایت از یمن در تمامی شرایط و حس مسئولیت امارات در قبال امنیت و ثبات منطقه صورت می‌گیرد و بخشی از سامانه فعالیت مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حمایت از امنیت و ثبات آنهاست.

وی افزود: امارات امیدوار است که یمن ومردم این کشور از رنج ومشکلاتی که با آن مواجهند رهایی یابند و تمامی طرف‌های یمنی برای حفظ ثبات، امنیت و پیشرفت در کشور تلاش کنند.

پیش از این نیز منابع خبری در یمن اعلام کردند جنگنده‌های اماراتی به حملات هوایی خود به مواضع انصارالله در یمن ادامه می‌دهند. خبرگزاری امارات سه‌شنبه شب گزارش داد که در این حملات هوایی انبارهای سلاح و رادارها و محل‌های شللیک موشک هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N791355

وبگردی