آفتاب

انفجار مقابل ساختمان اطلاعات نظامی لیبی/سئول دیپلمات‌هایش را از لیبی خارج کرد

انفجار مقابل ساختمان اطلاعات نظامی لیبی/سئول دیپلمات‌هایش را از لیبی خارج کرد

شاهدان عینی در لیبی اعلام کردند که انفجاری مقابل ساختمان اطلاعات نظامی طبرق رخ داد که این انفجار تنها خسارت مالی به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، شاهدان عینی در لیبی اعلام کردند که صدای انفجاری مقابل ساختمان اطلاعات نظامی طبرق به گوش رسیده که این انفجار خسارت جانی در پی نداشته و تنها به این ساختمان خسارت مالی وارد شده است.

چند ساعت پیش از وقوع انفجار نیروهای گشت وابسته به منطقه نظامی طبرق حدود دو تن مواد منفجره را در جنوب غرب فرودگاه بین‌المللی و پایگاه هوایی آن کشف کردند.

مختار روفا، یکی از افسران پایگاه هوایی طبرق اعلام کرد که این مواد منفجره برای اجرای عملیات انفجار خودروها در منطقه آماده شده بود.

وی تصریح کرد که به منظور خنثی سازی این مقدار مواد منفجره از تیم ویژه مهندسی نظامی و تحقیقاتی دعوت شده است تا در منطقه حاضر شوند.

از سوی دیگر وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که در پی حمله افراد مسلح به دو نگهبان سفارت این کشور در لیبی کارکنان سفارت خود را از طرابلس به تونس منتقل کرده است.

کره جنوبی اعلام کرد که هدف از اتخاذ این تصمیم افزایش خطرات دیپلماتیک در لیبی است و در آینده و با مساعد شدن شرایط دیپلمات‌های خود را مجددا به طرابلس باز می‌گرداند.

از سوی دیگر منابع لیبی اعلام کردند که طرف‌های درگیر در لیبی به منظور اجرای توافق نهایی بر سر تشکیل دولت وحدت ملی، با نظارت سازمان ملل مذاکرات سیاسی جدیدی را در منطقه صخیرات مراکش آغاز می‌کنند.

محمد صالح المخزوم، عضو کنگره ملی لیبی که زمان آن به پایان رسیده گفت: هیات ما فردا وارد مراکش می‌شود و ما دور جدید مذاکرات خود را از سر خواهیم گرفت.

وی افزود: اعضای پارلمان هم اکنون به منظور بررسی تحولات اخیر و موضوعات مورد بحث و در دور جدید مذاکرات در صخیرات گرد هم آمده‌اند.

انتهای پیام

کد N791302

وبگردی