آفتاب

آمریکا رهبر حوثی‌ها و پسر عبدالله صالح را در لیست تحریم‌ها قرار داد

آمریکا رهبر حوثی‌ها و پسر عبدالله صالح را در لیست تحریم‌ها قرار داد

دولت آمریکا در پی تحریم دو شخصیت برجسته یمنی از سوی سازمان ملل، این دو تن را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه داری آمریکا در پی این تصمیم عبدالملک الحوثی، رهبر حوثی‌ها و احمد علی صالح، فرزند رئیس جمهوری اسبق یمن را در لیست سیاه خود قرار داد و تمام دارایی‌های آن‌ها را در آمریکا مسدود و آمریکایی‌ها را از هرگونه معامله با آنها منع کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای در این باره ادعا کرد: حوثی‌ها و صالح با استفاده از خشونت، به نقض روند سیاسی و مسدود کردن روند گذار صلح آمیز در یمن ادامه می‌دهند.

این نهاد همچنین اظهار کرده است، جامعه جهانی از طریق اقدام شورای امنیت تاکید کرده است: "غصب خشونت‌آمیز قدرت در یمن توسط یک گروه مسلح غیر قابل قبول است و تنها یک انتقال سیاسی قانونی و مشروع است که می‌تواند از طریق مذاکرات سیاسی و توافقی جامع بین تمامی احزاب نتیجه دهد؛‌ اتفاقی که مردم یمن مدت‌هاست در پی آن هستند."

اعمال تحریم‌ علیه این دو تن از سوی آمریکا در پی تصمیم روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل در تحریم تسلیحاتی حوثی‌ها صورت گرفت. روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل علاوه بر تحریم تسلیحاتی، از حوثی‌ها خواست تا مناطق "اشغال" کرده را که منجر به فرار منصور هادی، رئیس جمهور تحت حمایت سازمان ملل از یمن شد، باز پس دهند.

علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن تا سال 2011 نیز از نوامبر سال گذشته در لیست تحریم‌های سازمان ملل و آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام

کد N791272

وبگردی