آفتاب

‌اهدای مدال قهرمان تدبیر و امید آستارایی‌ها به رئیس جمهور

‌اهدای مدال قهرمان تدبیر و امید آستارایی‌ها به رئیس جمهور

مرزنشینان شهرستان آستارا مدال قهرمان تدبیر و امید را به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اهدا می‌کنند.

سیروس شفقی، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با اعلام خبر فوق اظهار کرد: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان گیلان، شهروندان خوش ذوق آستارایی در یک اقدام خودجوش مدال افتخار تدبیر و امید را به رئیس جمهور اهدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این مدال در پانزدهمین سفر استانی رییس جمهور به وی اهدا می‌شود، توضیح داد: مردم شهرستان مرزی بندر آستارا در راستای تحقق پیام نوروزی رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای، همدلی و همزبانی خود را با دولت تدبیر و امید به اثبات خواهند رساند.

شفقی در بخش دیگر سخنان خود از سفر «حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی» دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و «دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به بندر مرزی آستارا، همزمان با سفر کاروان ریاست جمهوری به استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: پیگیری مصوبات مهم استان گیلان و قابل آماده ‌شدن در سال‌های 94 و 95، از مهمترین برنامه‌های این سفر است.

به گزارش ایسنا، مدال اهدایی از سوی مردم آستارا منقش به شعار سال 1394 مقام معظم رهبری بوده و نقشه استان گیلان و بندر مرزی آستارا در روی آن حک شده است.

آمادگی اورژانس برای ارائه خدمات به میزبانان هیات دولت

‌آمبولانس‌های اورژانس در 9 نقطه مسیر حرکت کاروان دولت از فرودگاه تا ورزشگاه عضدی رشت استقرار خواهند داشت.

دکتر جمشید محمدی، مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای سفر کاروان تدبیر و امید به استان گیلان اظهار کرد: رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، میهمان مردم شریف گیلان خواهند بود.

وی با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی شایسته از دولت، از تشکیل ستاد ویژه در استانداری به منظور اتخاذ تمهیدات اجرایی این سفر خبر داد و افزود: در جلسات و نشست‌های مختلف با مسئولان نهادها و دستگاه‌های استانی، راهکارهای مناسبی جهت استقبال از کاروان ریاست جمهوری انجام یافته و در این راستا اورژانس گیلان با بهره‌مندی از 57 پایگاه ثابت شهری و جاده‌ای و 20 پایگاه سیار در کل استان آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی است.

دکتر محمدی گفت: 9 نقطه در مسیر حرکت کاروان دولت از فرودگاه تا ورزشگاه عضدی رشت، استقرار آمبولانس‌های اورژانس را خواهیم داشت، همچنین با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در جریان این سفر 2 دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات مراقبتی پیشرفته به طور کامل همراه با کاروان دولت است، همچنین یک دستگاه آمبولانس در ورزشگاه عضدی رشت مستقر خواهد شد. یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز روبروی بیمارستان توتونکاران رشت نزدیک به ورزشگاه عضدی استقرار خواهد داشت.

رئیس اورژانس گیلان بیان کرد: اورژانس گیلان با تمام تجهیزات و توان خود آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی خواهد بود و آرزوی توفیق و سلامت برای کاروان ریاست جمهوری را از خداوند منان خواستار است.

نیاز بهزیستی گیلان برای تامین اعتبار 900 جهیزیه برای نوعروسان معلول و نیازمند

بهزیستی گیلان امیدوار است در سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به گیلان اعتبار لازم برای تهیه جهیزیه نوعروسان معلول و نیازمند را تامین کند.

‌دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان این مطلب گفت: از پیشنهادات بهزیستی گیلان در سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به گیلان تخصیص اعتبار لازم برای 900 نفر از نوعروسان معلول و نیازمند تحت پوشش است تا بتواند از طریق خرید جهیزیه و با پرداخت مبالغ لازم مقدمات ازدواج آنان فراهم شود.

وی افزود: امروزه ازدواج یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها و والدین است تا فرزندانشان در حد شأن و موقعیت تشکیل خانواده داده و بتوانند زندگی مستقلی داشته باشند و در این راستا بهزیستی گیلان برای قریب به 900 نفر از خانوارهای معلول و یا دیگر اقشار تحت پوشش برآورد کرده تا بتوانند در سال 94 به آنان هزینه جهیزیه و ازدواج پرداخت کنند و امید آن داریم تا در سفر مقام ریاست جمهور و هیات همراه این مهم نیز برآورده شود‌.

نحوی‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال 93 با توجه با اعتبارات بهزیستی به 18 نفر از اقشار تحت پوشش هزینه جهیزیه و ازدواج پرداخت شد و در حال حاضر نیز 900 نفر پشت نوبت دریافت این خدمات هستند.

انتهای پیام

کد N791117

وبگردی