آفتاب
در دیدار با نخست وزیر اسپانیا؛

ظریف مواضع ایران در خصوص تحولات یمن، داعش و تروریسم را تشریح کرد

ظریف مواضع ایران در خصوص تحولات یمن، داعش و تروریسم را تشریح کرد

وزیر امور خارجه کشورمان، راه حل مدنظر جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران یمن مبتنی بر آتش بس فوری، امدادرسانی و تشکیل دولت فراگیر را تبیین و بر ضرورت حل سیاسی این بحران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا ضمن تاکید برلزوم گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور در همه زمینه ها، مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات یمن، داعش و تروریسم را تشریح کرد.

ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا نیز در این دیدار افزود: ایران دارای سابقه و تمدن دیرینه ای است که منحصر بفرد بوده و مورد احترام همگان است.

نخست وزیر اسپانیا روابط دوجانبه تهران مادرید را عالی خواند و تاکید کرد: این مناسبات در آینده بهتر خواهد شد و در این چارچوب در آینده نزدیک وزیر تجارت اسپانیا به همراه گروهی از بخش خصوصی این کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهند کرد.

وی دیدار وزیر امور خارجه کشورمان از مادرید را در جهت گسترش مناسبات دو کشور بسیار مهم ارزیابی کرد.

ماریانو راخوی نقش ایران در کل منطقه را مهم و موثر دانست و از حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت غیر دایم اسپانیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکر کرد.

نخست وزیر اسپانیا بیانیه سوییس را گام مهمی در روند مذاکرات هسته ای خواند و افزود: نهایی کردن توافقات تا پایان ماه ژوئن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

کد N791079

وبگردی