آفتاب

توافق قاهره و ریاض برای برگزاری رزمایش نظامی گسترده در عربستان

توافق قاهره و ریاض برای برگزاری رزمایش نظامی گسترده در عربستان

دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاهره و ریاض درخصوص تشکیل کمیته‌ای مشترک برای اجرای رزمایش استراتژیک گسترده در خاک عربستان که برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در آن مشارکت دارند توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این بیانیه به دنبال گفت‌وگوهای عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و با حضور صدقی صبحی، وزیر دفاع مصر صادر شد.

در این بیانیه آمده که مصر و عربستان با تشکیل کمیته نظامی مشترک برای اجرای رزمایش استراتژیک گسترده در خاک عربستان با مشارکت ارتش عربی مشترک که شامل نیروهایی از مصر، عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باشد توافق کرده‌اند.

در این بیانیه به نقل از عبدالفتاح سیسی آمده است: امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای مصر "خط قرمز" است و بخش جدایی ناپذیر از امنیت ملی مصر است؛ چرا که امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به طور مستقیم با منافع حیاتی مصر در ارتباط است.

روز سه شنبه نیز خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد که نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب از روسای ستاد ارتش‌های کشورهای عربی برای حضور در نشستی جهت اجرایی کردن تصمیم اخیر سران عرب مبنی بر تشکیل نیروی عربی مشترک دعوت به عمل آورده است.

این نشست روز چهارشنبه 22 آوریل (2 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N791071

وبگردی