آفتاب
ناصری:

تعلیق حج اقدام مناسبی بود/ مناسبات خارجی صرفاً بر مبنای احساس و عاطفه نباشد

تعلیق حج اقدام مناسبی بود/ مناسبات خارجی صرفاً بر مبنای احساس و عاطفه نباشد

یک فعال سیاسی با بیان این‌که دولت با تعلیق حج عمره به مطالبه مردم کشورمان برای واکنش نسبت به اقدامات دولت عربستان پاسخ گفت، ‌اظهار کرد: این اقدام باید زودتر رخ می‌داد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که پس از حادثه فرودگاه در عربستان یک مطالبه ملی در رابطه با تعلیق سفر حج عمره شکل گرفت، خاطرنشان کرد: دولت و وزارت ارشاد به این مطالبه پاسخ گفتند و سفر حج عمره را تعلیق کردند. البته این اقدام باید زودتر رخ می‌داد.

وی در ادامه افزود: به هر حال باید پس از این حادثه اقدامی از سوی مسئولان کشورمان صورت می‌گرفت زیرا جدا از این حادثه دولت عربستان اقدامات نامناسبی را نسبت به زوار ایرانی در چند ماه اخیر انجام داده بود. با این وجود باید توجه کرد که نحوه مناسبات ما با سایر کشورها از جمله عربستان صرفاً بر مبنای احساس و عاطفه نباشد. زیرا اکنون منطقه در شرایط خاصی به سر می برد و تحولات منطقه ایجاب می‌کند که در کنار اقداماتی از قبیل تعلیق حج عمره دیپلماسی نیز به صورت جدی دنبال شود. زیرا روابط ما با عربستان بسیار استراتژیک و مهم است.

این عضو بنیاد باران در پایان همچنین اظهار داشت: البته یک مشکل اساسی در حوزه پیشگام بودن در حوزه اطلاع‌رسانی و افکار سنجی وجود دارد و تیم رسانه‌ای دولت اساساً برنامه مدونی ندارد که سر بزنگاه‌ها تصمیم بگیرد و تعلیق حج عمره نیز توسط مسئولان تحت تأثیر فضای مطالبات عمومی در حوزه مجازی و واقعی بود.

انتهای پیام

کد N791061

وبگردی