آفتاب
نواب:

سیاست ایران برای تعلیق سفر عمره حکیمانه و عاقلانه بود

سیاست ایران برای تعلیق سفر عمره حکیمانه و عاقلانه بود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: این اهانتی که کشور عربستان سعودی انجام داد یک اهانت آشکار به انسانیت است، و اهانت به مهمان در هر جای جهان نادرست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «تصمیم دولت مبنی بر تعلیق سفر عمره، تصمیم بسیار درستی است و باید با بی‌ادبی آشکار کشور عربستان برخورد می‌شد» اظهار کرد: اکنون ما باید ببینیم عربستان چه کاری انجام می‌دهد، اگر برخورد مناسبی داشت طبعا روابط برقرار می‌شود و سفر عمره ادامه می‌یابد، ولی اگر برخورد درستی انجام ندادند باید این رویه را ادامه داده و تصمیماتی گرفته شود که به عزت ملت افزوده شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با تاکید بر این‌که « دولت تصمیم حکمیانه و عاقلانه‌ای اتخاذ کرد» گفت: باید بیش از هر چیزی از مردم ایران نیز تشکر کنیم که غیرتمندانه در مقابل این بی حرمتی ایستادند.

نواب تصریح کرد: فراموش نکنیم که عربستان دچار یک نوع از هم پاشیدگی غیرملموس شده و سال‌های سال است که این از هم پاشیدگی را مخفی نگه داشته و کم‌کم دارند حقیقت خودشان را آشکار می‌کنند.

وی یادآور شد: در کشور عربستان مساله قومیت،‌ تعصب، پول، جهالت و بی تدبیری با هم قاطی شده و این‌چنین یک افسر سعودی یک حرکت زشت را انجام می‌دهد و آبروی خود و کشورش را می‌برد. این کار نشان دهنده بی سیاستی مطلق و از هم فروپاشیدگی کشور عربستان است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: این حرکتی هم که عربستان در کشور یمن انجام داده یک خودنمایی است که قطعا با شکست روبرو می‌شود و اکنون در جنگ زمینی دچار بحران است. این جنگ فقط بین 25 میلیون اعراب است نه یک میلیارد و 670 میلیون مسلمان و هیچ یک از کشورهای جهان اسلام از این حرکت دفاع نمی‌کنند و با آنها همکاری نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N791000

وبگردی