آفتاب
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

برای ساماندهی وضعیت نان یک وزارتخانه متولی اصلی شود

برای ساماندهی وضعیت نان یک وزارتخانه متولی اصلی شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل نان از قدیم ایام وجود داشته و مشکل عمومی مردم به خصوص قشر آسیب پذیر است تاکید کرد که نان باید متولی خاصی داشته باشد تا نظارت کافی روی آن صورت گیرد.

نعمت‌الله منوچهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، عنوان کرد: نان جزو ملزوم سفره مخصوصا مناطق محروم و اقشار آسیب پذیر است که معاونت غذا و دارو، وزارت صنایع و بازرگانی، وزارت بهداشت و وزارت کشور همه روی آن نظارت می‌کنند و نظارت هیچ کدام واقعی نیست. هر کس به سلیقه خود نان می پزد و نابسامانی‌هایی در کار نانوایی‌ها هست که باید برطرف شود.

او ادامه داد: دولت باید به منظور کمک به اقشار آسیب پذیر به نان یارانه بدهد تا قیمت پایین بیاید. دهک‌های پایین جامعه نان بیشتری مصرف می‌کنند و از قیمت بالای نان متضرر می‌شوند. در توزیع آرد هم تخلف زیاد است و در پخت هم مشکلاتی وجود دارد و مردم از کیفیت پایین نان ناراضی هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت افزود: در کمیت نان هم تخلف صورت می‌گیرد و نان وزنی را که باید داشته باشد ندارد. به عبارت دیگر نان مسأله‌ای است که در بخش‌های مختلف آن تخلف زیاد صورت می‌گیرد و باید سر و سامان داده شود.

او پیشنهاد داد: یک وزارت خانه به عنوان متولی اصلی در نظر گرفته شود و مسئولیت این کار را برعهده گیرد تا وضعیت نان ساماندهی شود؛ البته لازم است دولت نیز به نان یارانه تعلق دهد و قیمت آن را پایین نگه دارد. مردم می‌توانند بدون گوشت و میوه سر کنند اما بدون نان نه.

منوچهری همچنین با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر کنترل جوش شیرین و افزایش ویتامین د و غنی سازی آرد نیز گفت: این موارد نیز به نظارت بر می گردد؛ اگر نظارت جدی نباشد نانواها کار خود را می‌کنند و افزایش موادی مثل ویتامین د نیز باعث زیاد شدن قیمت نان می‌شود.

انتهای پیام

کد N790966

وبگردی