آفتاب

ملاقات نایب رئیس مجلس نمایندگان چک با تخت‌روانچی

ملاقات نایب رئیس مجلس نمایندگان چک با تخت‌روانچی

«وویخ فیلیپ» نایب رئیس مجلس نمایندگان چک که در رأس هیأتی مرکب از نمایندگان مجلس و بخش‌های اقتصادی - تجاری به کشورمان سفر کرده است، با مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، مجید تخت‌روانچی در این دیدار اظهار کرد: دو کشور از توانمندی‌ها و فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف برای از سرگیری و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری برخوردارند و جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی برای این همکاری‌ها ندارد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان ضمن مثبت و مفید خواندن حضور نمایندگان بخش‌های اقتصادی - تجاری در ترکیب هیأت جمهوری چک، ضرورت فعال شدن بخش‌های خصوصی در راستای ارتقا و تحکیم مناسبات دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

وی با اعلام آمادگی کشورمان برای مبارزه مشترک علیه تروریسم و افراطی‌گری، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای به دور از زیاده‌خواهی و با همکاری و درک بهتر و بیشتر واقعیات از سوی طرف مقابل منجر به انعقاد توافق نهایی شود.

وویخ فیلیپ نیز در این دیدار ضمن اشاره به تمایل و اراده سیاسی کشور متبوعش مبنی بر احیا و توسعه مناسبات همه‌جانبه اعم از سیاسی، پارلمانی، اقتصادی - تجاری و فرهنگی - عملی با کشورمان گفت: حضور نمایندگان شرکت‌های بزرگ اقتصادی دولتی و خصوصی چک در این سفر نشانگر آن است که دو کشور از ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای همکاری در بخش‌های انرژی، نیروگاهی، محیط زیست، مدیریت آب، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، ماشین‌آلات، تولید خودرو و ... برخوردارند.

نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک با استقبال از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای کشورمان، ضرورت مبارزه مشترک علیه تروریسم و افراطی‌گری را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام

کد N790918

وبگردی