آفتاب

تکرار ادعای نتانیاهو از زبان نامزد انتخاباتی تازه کار جمهوریخواه

تکرار ادعای نتانیاهو از زبان نامزد انتخاباتی تازه کار جمهوریخواه

«مارکو روبیو» که به تازگی نامزدی خود از سوی جمهوریخواهان در انتخابات 2016 آمریکارا اعلام کرده مدعی شد شناسایی اسرائیل از سوی ایران باید در توافق هسته ای گنجانده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مارکو روبیو» سناتور جوان ایالت فلوریدا مدعی شد ایران باید رسما بپذیرد که رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت یهودی به موجودیت خود ادامه دهد. روبیو که به عنوان نخستین فرد از حزب جمهوریخواه نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را اعلام کرده در گفتگو با شبکه فاکس نیوز مدعی شد ایران بزرگترین خطر تهدید کننده موجودیت رژیم صهیونیستی است.

روبیو که به عنوان سیاستمداری تازه کار به دنبال جلب حمایت لابی صهیونیستی است همان ادعاهایی را که پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد لزوم به رسمیت شناخته شدن این رژیم از سوی ایران به عنوان پیش شرط توافق هسته ای با ایران مطرح کرده بود، تکرار کرد. وی مدعی شد این شرط باید به عنوان یکی از گزینه های اصلی در توافق هسته ای با ایران گنجانده شود.

روبیو گفت آمریکا تنها در این صورت می تواند نشان دهد که توافق نامه ای را با ایران امضا نمی کند مگر آن که در آن موجودیت این همپیمانش تضمین شده باشد. سناتور فلوریدا همچنین چنین توافقی را مستلزم تغییر ماهیت نظام جمهوری اسلامی و تغییر دیدگاه آن نسبت به اسرائیل دانست.

در پی اعلام تفاهم نامه هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در لوزان، نتانیاهو خواستار افزوده شدن شرط به رسمیت شناخته شدن موجودیت رژیم صهیونیستی از سوی ایران به توافق نهایی هسته ای شد. 

کد N790912

وبگردی