آفتاب
نوش آبادی در پاسخ به مهر اعلام کرد:

لغو پروازهای عمره از امروز/ سهمیه عمره به طور طبیعی کاهش می یابد

لغو پروازهای عمره از امروز/ سهمیه عمره به طور طبیعی کاهش می یابد

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به لغو تمام پروازهای عمره مفرده از امروز گفت: وقتی نگاه مردم نسبت به امنیت عربستان جدی باشد، کاهش سفرهای عمره به طور طبیعی اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوش آبادی عصر امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت والده حجت الاسلام ابوترابی فرد که در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد، با اشاره به تعلیق سفرهای عمره مفرده اظهار داشت: پس از دستور رئیس جمهور محترم برای رسیدگی به حادثه فرودگاه جده، کمیته ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسئولان ذیربط تشکیل شد و در نهایت بررسی های آن منجر به تعلیق سفر عمره مفرده شد.

وی تصریح کرد: از امروز هیچ گونه سفر عمره به عربستان صورت نمی گیرد و تمام سفرها لغو شده و تا زمانی که دولت عربستان عذرخواهی رسمی نکند و هتاکان و جسارت کنندگان به شهروندان جمهوری اسلامی را به اشد مجازات نرساند و حکم واقعی درباره آنها اجرا نشود، این تعلیق باقی خواهد بود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون عذرخواهی رسمی از طرف عربستان صورت گرفته است یا نه گفت: عذرخواهی آنها تا به حال شفاهی و غیررسمی بوده، ما نیز گفته ایم این عذرخواهی باید به طور رسمی از طریق مجاری رسمی آنها باشد و تا زمانی که این اقدامات انجام نشود، تعلیق سفرها ادامه دارد.

نوش آبادی اضافه کرد: دو مامور متخلف بازداشت شده اند و تحت محاکمه قرار گرفته اند، اما به این حد کفایت نمی کنیم و حتما باید به طور جدی مجازات شود.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره کاهش احتمالی سهمیه عمره در ماههای آینده با توجه به این حوادث تصریح کرد: به طور طبیعی این اتفاق می افتد، چرا که وقتی نگاه مردم نسبت به امنیت کشور عربستان و این برخوردهای توهین آمیز آنها به صورت جدی مطرح باشد، خود مردم تجدید نظر می کنند و قبل از این هم که ما تعلیق کنیم بسیاری از مردم خودشان از رفتن به این سفر انصراف داده اند؛ این نشان می دهد که مردم خودشان متوجه هستند که این امر عبادی مستحب را خیلی جدی نگیرند و به امور دیگر توجه کنند.

وزارت ارشاد مسئول سفر خبرنگار صهیونیست به ایران نیست/ این فرد در پوشش توریست سفر کرده بود

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین در رابطه با چگونگی سفر مخفیانه یک خبرنگار صهیونیست به تهران در اواخر سال گذشته گفت: این فرد در پوشش گردشگر به ایران وارد شده بود و در هفته های دوم و سوم اسفندماه سال گذشته در قالب یک توریست به ایران آمده بود و احتمالا پاسپورت وی نیز جعلی بوده است و مشخص نیست که آیا به صورت خبرنگار کار می کند یا یک عنصر وابسته به رژیم صهیونیستی است.

نوش آبادی تصریح کرد: همه اینها در دست بررسی است و آنچه برای ما مشخص شده این است که این فرد بدون درخواست ویزای خبرنگاری و نه به صورت فردی، بلکه به طور گروهی و از طریق شرکت های اعزام گردشگر به ایران آمده و اقدام به تهیه اخبار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کار این فرد کاملا تخلف بوده و یک رفتار غیر قابل پذیرش و سخیف است که با این پوشش به ایران آمده و اخبار جعلی ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت ارشاد اظهار داشت: این مسئله قابل پیگیری است اما با توجه به اینکه این فرد درخواست ویزای خبرنگاری نداشته، مسئولیت خاصی در این رابطه متوجه وزارت ارشاد نیست.

 

کد N790839

وبگردی