آفتاب

واکنش سازمان دیده‌بان حقوق بشر به جنایات سعودی‌ها در یمن

واکنش سازمان دیده‌بان حقوق بشر به جنایات سعودی‌ها در یمن

سازمان دیده بان حقوق بشر طی نامه ای به ملک سلمان خواستار توضیح وی درباره به کارگیری از سلاح های ممنوعه ازجمله بمب های خوشه ای علیه ملت یمن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای کاستن از زیان وارده به غیر نظامیان یمنی به علت حملات هوایی و دیگر اقدامات شامل کشتار صدها غیر نظامی و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد.

در نامه سازمان دیده بان حقوق بشر به ملک سلمان آمده است: قوانین جنگی بر اعضای ائتلاف و دیگر طرفهای درگیر صدق می کند. طبق این قوانین حمله عمدی به غیر نظامیان ممنوع است. همچنین از حملاتی که جان غیر نظامیان را هدف قرار می دهد باید خودداری شود و به دستاوردهای نظامی نباید در این زمینه توجه شود.

سازمان دیده بان حقوق با اشاره به وخامت اوضاع انسانی درباره گزارش سازمانهای بشردوستانه بین المللی مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز مبنی بر عدم اجازه ورود اقلام پزشکی ضروری ابراز نگرانی عمیق کرد.

این سازمان با اشاره به ارتکاب جنایت و کشتار علیه ساکنان اردوگاه المزروق در منطقه حرض در شمال یمن در ۳۰ مارس ۲۰۱۵ خواستار تحقیق بی طرفانه در اینباره شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به حضور سودانی ها در ائتلاف تحت رهبری سعودی از اینکه سودانی هایی که مرتکب جنایات جنگی در دارفور و نیل آبی و جنوب کردوان در سودان شده اند ابراز نگرانی کرد.

در این نامه از ملک سلمان خواسته شده است که درباره به کارگیری بمبهای خوشه ای و دیگر سلاح های ممنوعه شفاف سازی کند و توضیح بدهد.

کد N790813

وبگردی