آفتاب
نماینده منوجان در مجلس شورای اسلامی:

انتظار ملت از تیم مذاکره کننده رعایت خطوط قرمز نظام است

انتظار ملت از تیم مذاکره کننده رعایت خطوط قرمز نظام است

نماینده مردم منوجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار مردم انقلابی و همیشه در صحنه از تیم مذاکره کننده هسته‌ای این است که به خطوط قرمز نظام توجه کنند و به توصیه‌های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا امیری کهنوج طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به بیانیه مطبوعاتی لوزان، گفت: در ادامه مسیر این توافق‌نامه انتظار مردم مبتنی بر فرمایشات رهبری این است که از هر گونه پذیرش بازرسی خاص،‌ محدودیت در توسعه و تحقیق هسته‌ای، عدم بازرسی از تجهیزات هسته‌ای، لغو همه تحریم‌ها در روز توافق،‌ عدم مذاکره در دیگر موضوعات،‌ توافق نکردن بهتر از توافق بد است و مطلع نمودن مردم محقق شود و تجربه نیز نشان داده است هر گاه مردم مورد اعتماد قرار گرفته‌اند این ملت از جان و مال خود برای تحقق اهداف و منویات نظام گذشته‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به مسئولین اجرایی کشور گفت: اقتصاد مقاومتی و توسعه داخلی در صورتی تحقق می‌یابد که دولت از تولیدکنندگان و فعالان عرصه کشاورزی حمایت کند تا موجبات دلگرمی و تشویق آنها به کار و تولید بیشتر با کیفیت بهتر فراهم گردد. لکن با کمال تأسف شاهد هستیم حمایت لازم وجود ندارد و شاهد بی‌توجهی و بی‌مهری آنها هستیم و نمونه بارز آن ظلم به کشاورزان جنوب کرمان است.

امیری ادامه داد: جنوب کرمان بیش از 4.5 میلیون تن محصولات زراعی و باغی دارد اما اکثر آن با قیمت نازل خریداری می‌شود و همین امروز سیب‌زمینی در منطقه کهنوج کیلویی 300 تومان و گوجه فرنگی کیلویی 250 تومان به فروش می‌رسد و آیا این ظلم به کشاورز نیست و آیا با این مدیریت می‌توان به اقتصاد مقاومتی رسید؟ این در حالی که بانک‌ها نیز در سال گذشته به تعهد خود عمل نکردند و سود خرید تضمینی را به صورت قطره‌چکانی به کشاورزان پرداخت کردند.

وی با انتقاد از سیاست‌زدگی در وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم به جای توجه به سیاست و حواشی به وظایف خود عمل و به معیشت معلمان رسیدگی کنند و نسبت به استخدام معلمان حق‌التدریسی اقدام سریعی انجام دهند تا بیش از این حق این معلمان زحمتکش تضییع نشود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان همچنین از هیأت رئیسه مجلس خواست به وظایف خود عمل کنند و گفت: هیأت رئیسه اصل 67 قانون اساسی و ماده 30 آیین‌نامه داخلی مجلس را در اعلام وصول استیضاح‌ها عمل نمی‌کند و باید از این رویه بازگردد.

انتهای پیام

کد N790160

وبگردی