آفتاب
ملکشاهی راد در نطق میان دستور مطرح کرد؛

چرا شورای امنیت علیه تجاوز عربستان به یمن اقدام نمی کند؟

چرا شورای امنیت علیه تجاوز عربستان به یمن اقدام نمی کند؟

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با اشاره به موادی از منشور ملل متحد گفت: تجاوز عربستان سعودی به یمن نقض فاحش قوانین بین المللی است و این سوال وجود دارد که چرا شورای امنیت علیه این تجاوز وارد عمل نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، الهیار ملکشاهی راد نماینده مردم کوهدشت در مجلس، در نطق میان دستور خود که در جلسه علنی امروز قرائت شد، با اشاره به وضعیت روزهای اخیر کشور یمن اظهار داشت: این روزها جهانیان شاهد تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به ملت یمن است، آن هم ملتی که خواهان استقلال هستند.

وی تصریح کرد: براساس ماده یک میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی حقی با عنوان «حق تعیین سرنوشت» برای ملت ها مورد حمایت قرار گرفته و این ماده اشاره می کند که تمام ملت ها دارای حق تعیین سرنوشت خود هستند؛ به موجب این حق ملت ها وضعیت سیاسی خود را آزادانه تعیین می کنند و توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود را دنبال می کنند.

ملکشاهی راد ادامه داد: بنابراین ملت یمن براساس این میثاق بین المللی حق دارد که بدون مداخله بازیگران خارجی سرنوشت سیاسی کشور خود را رقم بزند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به برخی دیگر از مقررات بین المللی گفت: بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد اعلام می کند که کلیه اعضا در روابط بین المللی خود از تهدید به زور یا استفاده از آن علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی کشورها خودداری خواهند کرد؛ براساس این مواد و ده ها ماده قانونی دیگر تجاوز عربستان به یمن نقض فاحش قوانین بین المللی و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است.

وی تصریح کرد: حال این سوال بزرگ مطرح است که چرا شورای امنیت سازمان ملل متحد این تجاوز را محکوم نمی کند و علیه آن وارد عمل نمی شود!؟ چرا آمریکا که هیاهوی حمایت از حقوق بشر آن گوش فلک را پر کرده است، از این جنایات در یمن و کشتار زنان و کودکان بی گناه اعلام انزجار نمی کند!؟ پاسخ این سوال این است که آمریکا خود سرکرده جانیان و آدمکشان و ناقضین حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

ملکشاهی راد افزود: بر این اساس انتخاب ملت ایران در شعار «مرگ بر آمریکا» یک انتخاب قانونمند است.

فکری برای بار مالی ۱۳ هزار میلیارد تومانی نظام رتبه بندی معلمان نشده است

نماینده مردم کوهدشت در ادامه با تذکر به وزیر آموزش و پرورش درخصوص ضرورت اجرای وعده استخدام مربیان پیش دبستانی اظهار داشت: این عزیزان بلاتکلیف و نگران اینده خود هستند که امیدواریم نسبت به رفع دغدغه آنها اقدام شود.

وی همچنین با تاکید بر حل مشکلات معیشتی معلمان به عنوان مهمترین زیر ساخت توسعه کشور تصریح کرد: این استدلال که جمعیت فرهنگیان زیاد است و نمی شود برای آنها کاری کرد، استدلالی غلط و غیر قابل قبول است؛ چراکه در بین کارکنان دولت این قشر باید در اولویت باشند.

ملکشاهی راد گفت: این سوال را باید جواب بدهید که در سال ۹۳ که به نام فرهنگ نامگذاری شد، چه قدم مهمی برای فرهنگیان برداشته شد؟ آیا نظام رتبه بندی معلمان تقدیم مجلس شد؟ آیا لایحه برای بهبود معیشت فرهنگیان تنظیم شده است؟ آیا فکری برای ۱۳ هزار میلیارد تومان بار مالی نظام رتبه بندی فرهنگیان شده است؟

ضرورت برنامه ریزی وزارت کشاورزی برای حفظ سفره های آب زیر زمینی و اجرای طرح های آبخیزداری

نماینده مردم کوهدشت همچنین با تذکر به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با وجود خشکسالی سال گذشته هیچ نوع برنامه ریزی برای اجرای طرح های آبخیزداری و حفظ سفره های آب زیر زمینی انجام نشده است.

وی گفت: ممنوع کردن برداشت آب های سطحی، پاک کردن صورت مسئله است و اگر این مسئله منجر به آسیب جریان کشت شود، وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی مسئول خواهند بود.

 

 

 

کد N790098

وبگردی