آفتاب

مراکش از انهدام یک گروهک وابسته به داعش خبر داد

مراکش از انهدام یک گروهک وابسته به داعش خبر داد

وزارت کشور مراکش از شناسایی و انهدام یک گروه افراطی وابسته به داعش خبر داد که برای انجام عملیات تروریستی در این کشور و اروپا برنامه‌ریزی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت کشور مراکش اعلام کرد که گروهک مذکور متشکل از پنج عضو بود و در جنوب مراکش برای عملیات تروریستی شامل تیراندازی و بمب‌گذاری علیه نیروهای امنیتی هلند برنامه‌ریزی کرده بودند.

مسئولان مراکشی می‌گویند: اعضای این گروهک برای اجرای عملیات‌ تروریستی در مراکش نیز برنامه‌ریزی کرده بودند. ترور برخی از چهره‌های سیاسی و اجتماعی که از سوی افراطی‌ها به مخالفت با باورها و اصول داعش مهم هستند، از جمله برنامه‌های این گروه بوده است.

بنا بر اعلام وزارت کشور مراکش، دستگاه اطلاعاتی این کشور با ارائه اطلاعاتی به مسوولان هلندی، به آنها کمک کرده است یکی دیگر از اعضای این گروهک را که در هلند زندگی می‌کرد، بازداشت کنند.

تاکنون صدها تن از کشورهای مراکش، تونس و الجزایر برای شرکت در جنگ سوریه به افراطی‌ها پیوسته‌اند. برخی از این افراطی‌ها با بازگشت به کشورهایشان قصد خرابکاری دارند.

در ماه گذشته میلادی، مسوولان مراکشی اعلام کردند که اعضای یک گروهک افراطی که برای تشکیل شاخه فرعی داعش در این کشور تلاش می‌کرد را بازداشت کرده‌اند.

مراکش تاکنون بارها شاهد بمب‌گذاری افراطی‌ها بوده است. در سال 2011، انفجار بمبی در یک قهوه‌خانه در مراکش منجر به کشته شدن 15 تن از جمله 10 تبعه خارجی شد. این انفجار پس از عملیات انتحاری سال 2003 در دارالبیضا که بیش از 45 کشته برجای گذاشت، فاجعه‌بارترین عملیات تروریستی در مراکش بود.

انتهای پیام

کد N789992

وبگردی