آفتاب

پنتاگون: داعش کنترل 25 تا 30 درصد از قلمرو خود در عراق را از دست داده است

پنتاگون: داعش کنترل 25 تا 30 درصد از قلمرو خود در عراق را از دست داده است

پنتاگون اعلام کرد، به دنبال حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا و حمله نیروهای ارتش عراق، گروه تروریستی داعش کنترل 25 تا 30 درصد از منطقه‌ای را که در عراق تصرف کرده، از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش ماه‌ها پیش به دنبال یک حمله و فروپاشی یگان‌های نظامی عراق، کنترل بخش اعظمی از شمال و غرب این کشور را به دست گرفت.

پنتاگون مدعی شد، به دنبال ماه‌ها حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا و تجدید قوای نیروهای عراقی، تسلط و کنترل داعش بر بخش‌هایی از عراق در حال کاهش است.

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون گفت: داعش هم‌اکنون به آرامی در حال عقب‌نشینی است. نیروهای امنیتی عراق و حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا بدون‌شک ضربه جدی به این گروه تروریستی وارد کرده است.

وی افزود: مساحت منطقه‌ای که داعش کنترل خود بر آن را از دست داده چیزی در حدود 13 هزار تا 17 هزار کیلومتر مربع است.

هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا از اوت سال گذشته میلادی علیه 3244 هدف که 1879 هدف در عراق و 1365 هدف دیگر در سوریه بوده، دست به حمله زده است.

براساس برآوردهای پنتاگون، آمریکا حدود 80 درصد از این حملات را انجام داده است.

سرهنگ وارن گفت: داعش در سوریه نفوذ خود در زمین را حفظ کرده و با وجود آنکه کنترل مناطق اطراف کوبانی را از دست داده اما کنترل مناطق اطراف حمص و دمشق و کمپ آوارگان یرموک را به دست آورده است.

انتهای پیام

کد N789901

وبگردی